promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Dobpergés és sebesség: interjú Mihalik Viktorral, aki a Bikini együttes dobosa és rally cross versenyző

Dobpergés és sebesség: interjú Mihalik Viktorral, aki a Bikini együttes dobosa és rally cross versenyző

Borítókép:  Mihalik Viktor zenész Bikini együttes dobosa / Rally Cross versenyző
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Promotions

Interjúalanyunk két közel sem hétköznapi területen találta meg önmagát. Mihalik Viktort, a Bikini együttes dobosát kérdezem rally cross pályafutásával kapcsolatban.

Promotions.hu: Mi volt az a pillanat, amikor eldöntötted, hogy rallycross versenyző leszel?

M.V.: Mihelyt megtehettem…Én ezt már sokkal hamarabb eldöntöttem, amikor apám vitt 3-4 éves koromban versenyekre, mindenre, rallyra meg hegyire, salakra, tényleg mindenre. És mihelyt adódott rá lehetőség, és meg is szponzoráltak, azonnal éltem vele. Gyerekként farsangkor is autóversenyzőnek öltöztem.

Promotions.hu: Gondolom szponzorból sosem ártana több?

M.V.: Abszolút, abból sosem elég. Mindig van mire költeni.

Promotions.hu: Hogyan éled meg az adrenalint, amikor extrém sebességgel hajtasz veszélyes terepeken? Mi jár ilyenkor a fejedben?

M.V.: Nem ott éled meg, már a rajt előtt készülsz. Mikor ott álltok egymás mellett hatan, és akkor század másodpercre indultok. Ott óriási a feszültség, de mikor elrajtolsz, onnantól kezdve már csak a feladatot tartod szem előtt. Meditálni is szoktam a rajtban, mert az valahogy még jobban befókuszál.

Promotions.hu: Van valamilyen különleges mentális technikád verseny előtt? Hogy meditálsz?

M.V.: Úgy, ahogy megtanították. (nevetés)

Promotions.hu: Zenével, vagy valami más módon?

M.V.: Nem, magamban. Van egy kép, amire rágondolok, koncentrálok, utána összeszűkül a kép, és onnantól csak az a fókusz van.

Promotions.hu: Van esetleg valami különleges rituáléd a meditáláson kívül verseny előtt? Valami babona, vagy bármi szerencsehozó szokás, például hogy milyen alsónadrágot veszel fel , ilyesmire gondolok..

M.V.: Nincs, egyébként alsógatyából mindig a szárazat, tudod, ami legfelül van.

Promotions.hu: Melyik volt eddig a legemlékezetesebb vagy legnehezebb versenyed, és mit tanultál belőle?

Esetleg a legnehezebb volt a legemlékezetesebb?

M.V.: Nem, a legnehezebb az borzalmas volt, Nyirádon mikor leszakadt az ég tavaly előtt, eső függönyben végig. Van olyan kép, hogy rajta vagyok, de nem nagyon látszom.

A legemlékezetesebb? Nem tudom, mindegyik emlékezetes

Az első dobogó persze…

Promotoins.hu: Az mikor volt?

M.V.: 4 éve, Kakucs ringen. Aztán Nyirádon, amikor 2. lettem. Ugye azért én buli mellett még azért megyek egy plusz 900 km-t…

A legemlékezetesebb, ha egyet ki kell emelni, az a 24 órás verseny volt, erre a csapat csinált is külön egy autót. Ez egy 24 órán át tartó verseny, én ezen 3 és fél órát vezettem, az autó viszont 24 órán át folyamatosan ment, a pilóták váltották egymást. Minél kevesebb baj van, annál kevesebbszer kell váltani. Ez a Mazda kupa volt. Nekem behajtották verseny közben a tükrömet, és megpróbáltam az italos kulacsommal visszaállítani a tükröt, ami nem sikerült, csak félig. Mert hát ugye egy versenyautónak nem lehet lehúzni az ablakát. A kulacs kiesett a kezemből, ráadásul a tükör is csak félig állt vissza, szóval 3 órát úgy mentem, hogy étlen-szomjan, pokoli melegben. Be is hoztam 2. helyre 80 autóból, ez volt Nyirádon. A második ilyen 24 órás ehhez képest már gyerekjáték volt, mert ott már volt nálam folyadék, azt meg is nyertük. És az szintén kiemelendő, hogy azért ebben óriási csapatmunka van, ehhez az eredményhez mindenki kellett.

Promotions.hu: Itt azért jegyezzük meg az olvasóknak, hogy neked Viktor az úgynevezett „főállásod” sem valami hétköznapi foglalkozás. Viktor a Bikini együttes dobosa.

M.V.: Ez vitathatatlan. Nem olyan régen, csak 26 éve Van bennem kilométer…

Promotions.hu: Hogyan birkózol meg a nehéz terepviszonyokkal vagy váratlan helyzetekkel versenyekkel közben?

M.V.: Mindig van váratlan helyzet rally crossban. Hát hogy? Ahogy éppen a helyzet kívánja, úgy birkózom meg vele.

Promotions.hu: Hogy tudsz erre készülni?

M.V.: Sehogy, gyakorlás, minél többször adódik ilyen helyzet, annál több gyakorlatod lesz benne.

Promotions.hu: Mit gondolsz, mely tulajdonságok különböztetnek meg egy sikeres rallyversenyzőt az átlagostól?

M.V.: Egyrészt, hogy mikor kezdi, mert nagyrészt olyanokkal megyek, akik már 5 éves korukban kezdték, meg 6, meg 8, meg 10, meg hogy mennyi pénze van az apjának….Meg hogy mennyit tud tesztelni.

Promotions.hu: Te mikor kezdted?

M.V.: 5 éve.

Promotions.hu: Tehát azt mondod, hogy azért a legnagyobb szerepet a szponzorok és a pénz játsza.

M.V.: Igazából igen, tehát sok tehetséges ember benne ragad ebben úgy, hogy nem tud menni, mert nincs pénze. 10 éve még én sem tudtam volna. Akkor még saját autó kellett, ahhoz szerviz, alkatrészek, stb. Most meg be tudsz ülni egy csapatba, ahol intéznek mindent, nem nekem kell ezekkel a dolgokkal foglalkoznom.

Promotions.hu: Milyen rövid és hosszú távú célokat tűztél ki magad elé ebben sportban, és hogyan tervezed ezeket elérni?

M.V.: Ami miatt elkezdtem 5 éve, az most elértem, mert odaértem a dobogóra év végén, harmadiknak ugyan, ami lehetett volna második is egy kis szerencsével, de azért így is jó. Az nem olyan rossz, 51 évesen rally cross bajnokságban harmadiknak lenni, a magyar országos bajnokságban.

Promotions.hu: Mi motivál, hogy újra és újra visszaülj a volán mögé?

M.V.: Tudod, ez függőséget okoz. Ebben a válaszban szerintem benne van minden.

Promotions.hu:  Mi az a legfontosabb tanulság, amit a karriered során a rallyversenyzésről és önmagadról tanultál?

M.V.: Sose add fel, mindig ki kell tartani, megtenni mindent. Én azt hiszem megtettem, akkor is, amikor senki nem támogatott. Ahogy anno elterveztem, hogy dobos leszek, és keresztül vittem, úgy a versenyzéssel kapcsolatos terveimet is. És viszem tovább…

Promotions.hu: Mit tanácsolnál egy fiatalnak, aki a rallyversenyzői pályára készül lépni, és mit gondolsz, milyen kihívásokkal kell majd szembenéznie?

M.V.: Szerezzen sok pénzt, sokat szimulátorozzon, Richard Burns rallyban. A szimulátor nagyon fontos, sokan nem gondolnák, de sokat hoz nagyon, rengeteget számít. Nem érzed magad alatt a gépet, de karbantartani abszolút tökéletes.