.jpg?crop=2108,869,13,64&width=386)
A Netflix sorozata a gengszetfilmek trónjára tör, a rajongók szerint igazi mestermű
Olvass tovább...
A paradicsomban minden tökéletes… amíg el nem kezd széthullani. Az HBO sorozata felfedi a gazdagság sötét oldalát – és garantáltan a képernyőhöz szegez.
Elképzelted már, milyen lehet egy luxusnyaralás a világ egyik legszebb helyén, ahol minden tökéletes? Az HBO sikersorozata pontosan ezt a vágyképet használja fel – hogy aztán aprólékosan darabokra szedje. Mike White sorozata egy feszültséggel teli dráma, egy pengeéles társadalmi tükör, amelyben senki sem marad sértetlen.
A történet egy rejtélyes halálesettel indul, de ahelyett, hogy azonnal elmerülnénk a nyomozásban, a sorozat lassan adagolja a feszültséget. A Fehér Lótusz üdülőhely vendégei mind gazdagok, befolyásosak és magabiztosak – de ahogy a vakáció halad előre, úgy derül ki, hogy ez a magabiztosság inkább csak kirakat, mint valóság. A sorozat ügyesen egyensúlyoz a groteszk humor és a nyugtalanító dráma között, miközben a karakterek szép lassan szétzúzzák saját illúzióikat.
Ott van például a frissen házasodott Rachel (Alexandra Daddario), akinek mézeshete pokoli pszichológiai játszmává válik. A gazdag család, amely látszólag mindent megkapott az élettől, mégsem talál semmi olyat, ami igazán kielégítené őket. És persze ott van Tanya (Jennifer Coolidge), akinek gyásza annyira elborítja, hogy észre sem veszi, milyen fájdalmat okoz másoknak.
Olvass tovább...
A Fehér Lótusz nem egy egyszerű társadalmi szatíra. Nem csupán az elit képmutatásáról szól, hanem arról a kényelmetlen igazságról, hogy egyesek mindig hatalommal bírnak mások felett – még akkor is, ha ezt nem ismerik be. A sorozatban a szállodai alkalmazottak az elit frusztrációjának elszenvedői, akik egy olyan világban próbálnak túlélni, ahol a gazdagok problémái fontosabbnak tűnnek, mint az ő létezésük.
Mike White írása zseniálisan keveri a kényelmetlenséget és a fekete humort. A dialógusok csípősek, a társadalmi dinamikák kegyetlenül pontosak, és minden karakternek megvan a maga tragédiája. Az egyik legnagyobb erőssége, hogy nem próbál direkt üzenetet közvetíteni – egyszerűen csak megmutatja a valóságot, és ránk bízza, mit kezdünk vele.
Jennifer Coolidge brutálisan jó, Murray Bartlett (Armond) pedig az egyik legizgalmasabb karaktert hozza.
Minden jelenetben ott rejlik egy tűpontos kritika a hatalom, a kiváltság és az önámítás természetéről.
A sorozat folyamatosan feszegeti a határokat, és soha nem az történik, amit várnánk.
A vizuálisan tökéletes táj és a mögötte megbúvó sötét játszma együtt hozza létre a sorozat igazi erejét.
A Fehér Lótusz nem egy könnyed esti sorozat, de pont ettől válik felejthetetlenné.
Nézd meg a bemutatót az alábbi videóban:
Olvass tovább...