Tengernek hiszi a Balatont a Google, a térképen nagyon furcsa felirat olvasható
Olvass tovább...
A britek megunták a Google egyeduralmát, változást akarnak a kereső-piacon.
Nem tudod hol van? Nem tudod mennyibe kerül? Keresel egy jó éttermet? A válasz az általában, hogyy "Várj, mindjárt kiguglizom!". A Google keresőszolgáltatásának használata mára már nem hivatalos szóvá nemesedett. És igen, valóban a lehető legegyszerűbb a tudás megszerzésére előkapni a telefonunkat, és a telefonunk integrált Google-keresőjébe gyorsan begépelni a keresendő szavakat. Ugyan a legtöbben tisztában vannak vele, hogy léteznek más egyéb keresőmotoros lehetőségek is, de a statisztikák és kimutatások szerint elenyésző más alkalamzások és weboldalak használata a Google mellett.
Olvass tovább...
Egyébként is adja magát a Google használata keresőként, lévén a cég csúcstermékének használata kapcsolódik a fiókunkhoz, amely kapcsolatban áll előfizetéseinkhez is, a Youtube-profilunkhoz, a Gmail-applikációnkhoz. Az átlépés egyik alkalmazásból a másikba pofonegyszerű, és nyomon követhető. Azonban van árnyoldala is a dolognak: a Google tudástára a szokásainknak, a cselekedeteinknek köszönhetően folyamatosan bővül, és a cég gyakorlatilag számon tart és nyomon követ minket. Ugyan ennek vannak előnyei is, ám komoly emberjogi kérdéseket is felvet.
A hirdetési piacot is erősen leuralja a Google, mely a Chrome böngésző globális használatával karöltve egyértelmű dominanciát mutat világszerte.
Ennek kapcsán folytat nyomozást (hivatalos: felmérést) a brit CMA, vagyis a szigetországi piaci versenyhivatala. Szeretnék tudni, hogy a Google egyeduralkodása mennyire hátráltatja a fogyasztókat, a hirdetőket, a vállalatokat és nem utolsó sorban a riválisokat.
Olvass tovább...
A CMA szerint fontos lenne, ha valós verseny lenne a keresőmotorok piacán, ugyanis a valós fejlődést és szabadpiaci gyarapodást ez segíthetné elő. A brit kormány részéről ugyanis kifejezésre került, hogy a Google dominanciája inkább fékezője a digitális evolúciónak, semmint valós mozgatórugója.
Szerintük a tényleges gazdasági növekedéshez hatékonyan járulhatna hozzá a keresőválaszték kidomborítása, a Google-hatalom megtörése.
Állítólag a CMA-t nem tekinti ellenségnek a Google, és hajlandó lenne vitára bocsátani a témát. Kérdés, hogy a keresőóriás milyen feltételekkel lenne hajlandó belemenni abba, hogy a saját piaci pozíciójának gyengítését engedje a többiek előretöréséért.