
Letarolta a Netflixet ez az új krimi, napok alatt rákattant a világ, a toplista élén áll, 10/10-es a történet
Olvass tovább...


Ez a TOP 5 lista a pszichológiai thrillerek csúcsa: a legdurvább filmfordulattal kísért fejtörőktől garantáltan eláll a lélegzeted, mert a végén semmi sem az, aminek látszik.
Tudod, mi a különbség egy jó thriller és egy zseniális pszichológiai mestermű között? Az, hogy az utóbbi nem csak az utolsó percben rántja ki a szőnyeget a lábad alól, hanem közben apró, szinte észrevétlen magokat ültet el a fejedben. Ahogy a történet halad előre, ezek a magok lassan kicsíráznak, gyanakvást szülnek, és mire eljutsz a film csúcspontjára, már te is a főhőssel együtt kérdezed: mi az igazság, és mi a puszta agyszülemény?
A legtöbb film a narratívát szolgálja, de a következő öt alkotásnál a narratíva célja az, hogy átverjen. Hogy elhitesse veled, amit látnod kell, miközben a vászon mögött már rég megírták a szemednek szánt csalóka történetet. Ezek azok a filmek, amelyeket ha először nézel, a végén muszáj azonnal újraindítanod, hogy megtaláld azokat a jeleket, amiket elsőre nem láttál, vagy amiket a rendező mesterien elrejtett.
Öt klasszikus, ahol a csavar nem egy apró meglepetés, hanem egy teljes, pusztító földcsuszamlás, ami átírja a teljes történetet, és hetekig rágódni fogsz azon, amit láttál.

Olvass tovább...
Leonardo DiCaprio és Martin Scorsese sötét, atmoszférikus zsenialitása egy szigeten játszódik, ahol egy elszigetelt, elmegyógyintézetben tartanak bűnözőket. Teddy Daniels (DiCaprio), az amerikai rendőrbíró érkezik társával, hogy egy eltűnt páciens ügyében nyomozzon. A sziget sötét, az orvosok titkolóznak, a vihar közeleg, és Teddy fejében egyre sűrűbbek a kísértő emlékek felesége haláláról. A feszültség tapintható, ahogy a nyomozó egyre mélyebbre ás egy összeesküvés-elméletbe, amely szerinte magában az intézetben gyökerezik. A film végén érkező csavar azonban nem csupán az intézet sötét titkát tárja fel, hanem megkérdőjelezi Teddy egész identitását és valóságérzékelését, egy olyan kérdést hagyva maga után, ami után csak a fejét fogja az ember.
Tíz idegen (köztük egy rendőr, egy prosti, egy limuzinsofőr, egy elkényeztetett színésznő) reked egy isten háta mögötti motelben a szakadó eső miatt. A kommunikáció megszakad a külvilággal, és hamarosan valaki gyilkolni kezd. A helyzet pánikká válik, amikor rájönnek, hogy a gyilkos köztük van, és a halálesetek száma lassan követi egy baljós gyerekszámoló-versike sorait. A film ügyesen építi a klausztrofób hangulatot és a gyanút a szereplők között. A csavar nem egy elrejtett szereplő felbukkanása, hanem a történet helyszínének és idejének radikális újradefiniálása, amely drámai pszichológiai megvilágításba helyezi az egész cselekményt, és elhitet velünk valamit, ami valójában egy teljesen más dolog.
Mort Rainey (Johnny Depp) egy sikeres, de kiégett író, aki a válása után elvonultan él egy tóparti kunyhóban. Az élete romokban, amikor megjelenik egy titokzatos, fekete kalapos idegen, John Shooter (John Turturro), aki azzal vádolja, hogy ellopta a novelláját. A férfi fenyegetőzik, követeli az igazságot, és Mort élete egyre nagyobb paranoia spirálba zuhan. Mort próbálja bizonyítani az ártatlanságát, de a bizonyítékok eltűnnek, a holttestek felbukkannak, és a külső világ egyre távolabb kerül tőle. A film finoman építi a gyanakvást és a feszültséget, majd egy olyan ponton hozza a plot-twistet, amikor már azt hiszed, mindent értesz. Ekkor rájössz, hogy a filmben látható emberi interakciók egy része valójában egyetlen elme kíméletlen játéka volt.
Két rivális bűvész, Robert Angier (Hugh Jackman) és Alfred Borden (Christian Bale) versengése áll a film középpontjában, a 19. századi Londonban. Mindketten megszállottan keresik a Tökéletes Trükk titkát, ami felemelheti őket a hírnév csúcsára. A versengés hamarosan gyilkossággá és kíméletlen bosszúvá fajul, ahogy egymás legféltettebb titkait próbálják ellopni. Christopher Nolan filmje folyamatosan a bűvészi trükkök három lépését (Fogadalom, Fordulat, Dicsőség) tükrözi. Az utolsó, mindent átható plot-twist nem csak a két bűvész életét, hanem a nézői valóságot is átírja, megmutatva, hogy a Dicsőség mögötti ár, amit fizetni kell a tökéletes illúzióért, sokkal magasabb, mint gondoltuk. A végén kiderül, hogy az illúzió tökéletesen valós volt.
A Narrátor (Edward Norton) egy névtelen, kiégett, álmatlanságtól szenvedő irodai dolgozó, aki megelégeli a fogyasztói társadalom ürességét. Az élete megváltozik, amikor találkozik a karizmatikus szappanárussal, Tyler Durdennel (Brad Pitt), akivel létrehozzák a Harcosok Klubját, egy underground szervezetet, ahol a férfiak a fizikai fájdalom révén próbálják megtalálni az élet értelmét. A klub hamarosan országszerte elterjed, és Káosz Projekt néven egyre anarchikusabb méreteket ölt. A film a kultúra, a társadalom és a férfiasság kérdéseit feszegeti provokatív módon. A legnagyobb csavar azonban nem a klub céljában rejlik, hanem a két főszereplő viszonyában, amikor kiderül, hogy az egész anarchia valójában egyetlen, súlyosan beteg elme mélyéből fakad. A nézőt teljesen ledönti a lábáról, amikor megérti, hogy ki kicsoda valójában a történetben.

Olvass tovább...