
Elképesztő, mi Szellő István eredeti foglalkozása, nem akárhol szerzett diplomát
Olvass tovább...
.jpg?crop=2016,831,2,124&width=1920)

A háttérben hónapok óta zajlanak az előkészületek, és a bennfentesek szerint mostanra összeállt egy olyan felállás, amely brutális tempót, nagy téteket és egészen új dinamikát hoz majd a képernyőre.
Az RTL hivatalosan megerősítette, hogy 2026-ban újra érkezik a “Cápák között” legismertebb üzleti realityje, amely az elmúlt években egyértelműen meghatározóvá vált a hazai befektetésekkel és vállalkozásokkal foglalkozó műsorok között, és széles közönséget vonzott az üzleti döntések bemutatásával. A készítők szerint az új szezonban még több hangsúly kerül a vállalkozók és befektetők között zajló stratégiai döntésekre, így az eddigieknél is átláthatóbb működést láthatnak majd a nézők.
A 9. évadban két befektetői csapat dolgozik majd, csapatonként tíz-tíz ’cápával’, akik hétről hétre váltják egymást a döntések során és a friss információk alapján az egész műsor dinamikusabb ütemet kap, hogy a vállalkozók történetei és a döntési helyzetek még jobban áttekinthetők legyenek.
A gyártó csapat azt is jelezte, hogy a hétvégi időpont változatlan marad, így a rajongók továbbra is a megszokott vasárnap esti időben követhetik majd az eseményeket.
A befektetői névsor ezúttal is erős összeállítást kapott. A következő szezonban olyan üzletemberek ülnek a székekben, akik saját területükön meghatározó szereplők, és minden adásban eltérő összetételben alakítják majd a döntési folyamatot.

Olvass tovább...
Wáberer György a logisztikai szektorból érkezik a műsorba, miután karrierje során 160 céget épített fel Európa egyik legnagyobb fuvarozási vállalatától a prémium magánegészségügyi szolgáltatásokig. Az elmúlt években nagyszabású egészségügyi programot indított, amelynek célja, hogy a megelőzhető betegségek ne jelentsenek halálos kockázatot. A műsorba azért tér vissza, mert tapasztalata szerint a társadalmi hatású vállalkozásoknak ma komoly szerepe van, és a fiatal cégek támogatásával valódi változás indítható el.
A Szentkirályi Ásványvíz alapítója és az élelmiszeripar megkerülhetetlen szereplője. Balogh Levente hosszú évek óta mentorál vállalkozókat, és a márkaépítésben szerzett tapasztalata miatt sokan kifejezetten miatta jelentkeznek a műsorba. A mostani évadban azért vállalt szerepet, mert szerinte szükség van olyan magyar vállalkozókra, akik képesek nemzetközi szinten is gondolkodni és ezt a szemléletet szeretné továbbadni a jelentkezőknek.
Moldován András befektető és tanácsadó, aki fiatal vállalkozók támogatását kiemelten fontosnak tartja. Kiskereskedelmi és mesterséges intelligencia-alapú projektekben is aktív, befektetéseit fiával együtt kezeli. Azért vállalt újra szereplést, mert számára a műsor az egyik leghatékonyabb terep arra, hogy olyan ötleteket találjon, amelyek kellő tőkével és iránymutatással gyorsan skálázhatók.

Olvass tovább...
Pályáját az autóiparban kezdte, majd a luxusingatlan-fejlesztések területén épített jelentős karriert. A nagy kockázatú üzletek vonzzák, és örömmel lép be olyan projektekbe, amelyek mások számára túl rizikósnak tűnnek. A műsorba azért csatlakozik, mert szeretné megmutatni, hogy bátor döntésekkel és pontos értékítélettel a legszokatlanabb ötletekből is lehet életképes vállalkozást kovácsolni.
Nemzetközi informatikai vállalkozást épített fel és adott el, jelenleg gyorsan fejlődő vállalatok mentora. A Gloster Nyrt. innovációs tanácsadója, emellett a mesterséges intelligencia üzleti lehetőségeinek kutatója. Azért tér vissza a műsorba, mert szerinte a technológiai fejlesztések most olyan ütemben változtatják a piacot, hogy a startupoknak minden eddiginél nagyobb szükségük van valódi szakmai támogatásra.
Matematikusból vált sikeres vendéglátóvá, legismertebb vállalkozása a Michelin-csillagos 42 Restaurant. Emellett az Alexander the Guest YouTube-csatornán osztja meg gasztronómiai élményeit. Olyan vállalkozásokat keres, amelyekben erős a kreativitás és az élmény fókusz.
A műsorban azért vesz részt, mert hisz abban, hogy az élményalapú szolgáltatások jövője rendkívül erős növekedési potenciált kínál.

Olvass tovább...
A prémium fürdőszobai megoldások piacának ismert alakja, a Wasserburg tulajdonosa. Magyarországi és spanyolországi ingatlanbefektetéseket is kezel, és kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra. A műsorban olyan vállalkozásokat keres, amelyek a minőség és a hosszú távú fenntartható működés irányába mutatnak.
A BDO Magyarország tulajdonos ügyvezetője, a luxusipar egyik legismertebb nemzetközi gazdasági szakembere. Pontos, összehangolt pénzügyi szemlélete miatt különösen erős a döntési helyzetekben. A műsorba azért tér vissza, mert szeretné, hogy a hazai vállalkozók reálisabb képet kapjanak a nemzetközi üzleti működésről.
A hazai startup világ egyik legfontosabb alakja, a STRT Holding alapítója és angyalbefektető. Több tucat cégben van jelen támogatóként. Petya azért vállalja újra a szereplést, mert hisz abban, hogy a magyar startup ökoszisztéma csak akkor tud fejlődni, ha a kezdő vállalkozók valós visszajelzéseket és gyakorlati útmutatást kapnak

Olvass tovább...
A 2026-os szezon műsorvezetője továbbra is Kovalcsik Ildikó - Lilu lesz, aki a stúdióban érkező vállalkozókat segíti, és a háttérben zajló eseményeket is bemutatja a nézőknek. A 9. évad célja az, hogy a vállalkozók útját átláthatóbbá, a döntési folyamatokat pedig tanulságosabbá tegye mindenkinek, aki fejlődni szeretne.
A műsor január 4-én indul az RTL-en és az RTL+ felületén. A vállalkozói közösség már most azt várja, hogy a Wáberer György, Balogh Levente és a többi befektető részvételével készült új szezon az eddigieknél is nagyobb lendülettel egészíti ki a hazai üzleti ötleteket.
Ebben a videóban azt mutatják be, hogyan tud egy vállalkozó úgy előadni egy ötletet a cápák előtt, hogy az első pillanatban mindenki elhiszi még akkor is, ha a háttérben egy jól felépített trükk húzódik:
Forrás: RTL