.jpg?crop=2013,830,2,0&width=386)
A nézők szerint ez a legbrutálisabb Stephen King pszichothriller, senki sem számított erre a fordulatra, imádják a rajongók
Olvass tovább...
Stephen King legújabb rémálmában a valóság darabokra hullik, a józan ész elcsendesül, és csak a félelem marad – nyers, torz és kísértetiesen ismerős formában.
A Stephen King univerzum sosem állt közel a kiszámíthatósághoz, de a “Fegyverek” című alkotás még a mester saját mércéjét is túlszárnyalja.
Zach Cregger rendezése a "Carrie" és a "Ragyogás" hangulatából merít, de egészen más irányba indul – a paranormális történetszálak ezúttal egy apró amerikai kisvárosból bontakoznak ki, ahol gyerekek tűnnek el nyomtalanul, és senki sem sejti, hogy az események mögött egy látszólag ártatlan, idős asszony áll.
Ez az idős nő azonban nem az, akinek látszik: a helyiek „jólelkű gondozónőként” ismerik, valójában viszont egy voodoo boszorkány, aki titkos szertartásokkal irányítja a gyerekeket és a szüleiket, miközben a város lassan a téboly szélére sodródik.
A voodoo motívum nem díszlet ebben a filmben – ez az a sötét erő, amely mindenkit őrületbe kerget, akihez hozzáér. A látszólag kedves, idős gondozónő valójában egy boszorkány, aki rítusaival a saját irányítása alá vonja a gyerekeket és szüleiket.
Olvass tovább...
A film a megszállottság, a manipuláció és a kétségbeesés érzeteit kelti, a jelenetek szinte pengeélen táncolnak a nézők idegrendszerével – Stephen King legerősebb pszichológiai thrillerében a józan ész már nem véd meg semmitől.
A történet egyik legerősebb szála a rendőr és a kábítószerfüggő tinédzser közti feszültségből ered: két ember macska-egér játékából, akik végül ugyanabban a rémálomban találják magukat.
A tinédzser rábukkan az eltűnt gyerekekre, akiket a szertartásokat végző okkultista egy nyomasztó, sötét garázsba terelt, és teljes irányítása alá vont.
A rendőrség 50.000 dolláros vérdíjat tűzött ki az eltűnt gyermekekre, de a tinédzser mégis annak a rendőrnek vall mindent be, aki korábban bántalmazta őt.
Olvass tovább...
Az amerikai hatóság alatt dolgozó férfi végül veszi a bátorságot, és behatol a nő házába, a tinédzser fiúval együttesen, ahol aztán minden rémálommá válik. Ők is a bábjai lesznek a nő szertartásainak.
A legmegrázóbb pillanatot azonban nem ők, hanem egy kisfiú hozza el: a gyermek, akinek szüleit szintén a boszorkány bűvkörébe vonták, megtanulja és visszafordítja a rítust – ugyanazzal a szertartással töri meg az átkot, amely az egész várost láncra verte.
A film egyszerre szürreális és groteszk hangulatával a pillanatok alatt rabul ejti az elvontabb alkotásokra éhes közönséget, a Stephen King rajongók valódi ínyencséget fognak viszontlátni a képernyőkön.
A különálló cselekményszálak – a tanárnő, a gyászoló apa, a rendőr, a függő tinédzser, és a kisfiú – mind-mind önálló történetként indulnak, de a végére egyetlen hátborzongató mozaikká állnak össze.
Olvass tovább...
Ahogy a Carrie az elfojtott düh, a Ragyogás pedig az őrület allegóriája volt, úgy a Fegyverek a modern kor paranormális rémálma: egy film, ahol a valóság szétesik, a józan ész elnémul, és a sötétség lassan belép a nappaliba – King stílusában, de még félelmetesebben.
Cregger alkotása nem egyszerű tisztelgés a horrorfilmek előtt, hanem egyenesen kihívás a műfajnak: egy “Stephen King” világából sarjadó, mégis saját lábán álló rémálmot álmodott a képernyőkre, amely bebizonyította, hogy a horror produkciók igazi ereje nem a mészárlásokban és gyilkosságokban keresendő, hanem abban, amit az emberi elme valóságnak képes elfogadni. Ugyanis ez az alkotás a fotelhez szögez és nem fog elengedni egyhamar.
Ha azt hiszed, már láttál mindent a horror műfajban, a Stephen King fantáziavilágát felelevenítő “Fegyverek” című produkció bebizonyítja, hogy tévedsz – az elvont mozi nem ijesztget, hanem beszivárog az elmédbe, és ott marad, még akkor is, amikor már rég vége a vetítésnek.
Az alábbi videóban látható a “Fegyverek” elgondolkodtató, szürreális pillanatokkal dúsított előzetese:
Forrás: flaszonfilm