promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Mindent szabályszerűen csináltak, mégis undorítóan bántak a családdal az étteremben, felháborító gyakorlat terjed

Mindent szabályszerűen csináltak, mégis undorítóan bántak a családdal az étteremben, felháborító gyakorlat terjed

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc

Az anyuka az internethez fordult segítségért, alig találta a szavakat, annyira ledöbbent. 

Kellemetlen éttermi élmény

Manapság az interneten egyre többen panaszkodnak arra, hogy az éttermi élmény inkább stresszforrássá vált, mint kikapcsolódássá. A gyorséttermekben és kávézókban megjelentek az önkiszolgáló kioszkok, a kiszolgálás személytelenebbé vált - a borravaló viszont továbbra is elvárt. Egy középkorú hölgy története tökéletesen megmutatja, milyen kellemetlen helyzetekhez is vezethet ez az ellentmondás.

A nő egy családi ebédre érkezett - férjével, gyerekeivel és anyósával - egy népszerű étterembe. A pultnál senki sem volt, így a személyzet a kioszkhoz irányította őket.

A rendelésük végösszege 84 dollár (kb. 28ezer forint) lett, a képernyő pedig automatikusan 20 dolláros (kb. 6600 forint)  borravalót ajánlott fel.

"Bevallom, nem teljesen értettem a helyzetet. Mégis kinek adnék borravalót? Mindent mi magunk intéztünk: mi rendeltünk, mi töltöttük a poharakat és mi dobtuk ki a szemetet” 

- írta később a nő, aki végül a "nincs borravaló" opciót választotta.

Hideg pillantások és kihűlt krumpli

Miután leadták a rendelést, leültek, hogy megvárják az ételt. Pár perc múlva egy láthatóan ingerült alkalmazott odavitte a tálcát, szótlanul letette, majd faképnél hagyta őket.

"Amikor megköszöntük, még csak ránk sem nézett" 

- mesélte a nő. 

Miután a pincér kihozta az étel kiderült, hogy az összes sült krumpli hiányzik. Amikor tíz perc múlva visszament érdeklődni, a dolgozó megkérdezte, hogy csak egy krumpli hiányzik-e, mire ő közölte, hogy nem, mind az öt adag lemaradt.

 Ezután az alkalmazott kelletlenül bepötyögött valamit a gépbe, majd egy szó nélkül odanyújtott egy tálcát pár adag krumplival.

A helyzet ezután sem lett barátságosabb. Amikor elvitelre is kért egy rendelést és ismét nem adott borravalót, egy másik dolgozó látványosan az asztalra csapta a csomagot.

„A táska összegyűrődött, a nő pedig anélkül ment el, hogy egy szót szólt volna. Csak egy furcsa kattintó hangot adott, mintha jelezné: nem vagyok szívesen látott vendég.”

Miért is adunk borravalót?

A nő nem értette, miért kapott ilyen ellenséges bánásmódot és csak egyetlen magyarázatot talált: a borravaló hiányát. 

A posztja alatti hozzászólások lavinaszerűen érkeztek - a legtöbb hozzászóló mélyen egyetértett vele. Sokan arról írtak, hogy a borravaló mára elvesztette eredeti jelentését: nem a háláról vagy az extra figyelmességről szól, hanem egyre inkább kényszerré vált.

FElháboríTöbben úgy látják, hogy az éttermi kultúra eltorzult, a személyzet gyakran elvárja a jattot még akkor is, ha semmilyen tényleges szolgáltatást nem nyújtott.

Az eset az Egyesült Államokban történt, egy ismert gyorsétterem-láncban - de a dilemmát bárki átélheti, aki egy önkiszolgáló helyen hirtelen szembesül a "mennyit szeretne adni” kérdéssel. A digitális korszakban talán tényleg ideje újragondolni, mit jelent a borravaló - és mikor válik puszta reflexszé, emberi gesztus nélkül.

A vendéglátás sötét oldala:

forrás: scoop