.jpg?crop=2014,830,2,0&width=386)
Jason Statham olyan szerepben brillírozik, amilyet még sosem láttál, Guy Ritchie zseniális akció-thrillere új értelmet ad a manipulációnak
Olvass tovább...
Egy titkos orosz rulett-játék, ahol a gazdagok emberi életekre fogadnak – New Yorkban a túlélés a legveszélyesebb üzlet.
A Jason Statham nevével fémjelzett 13 című akció-thriller egy nyers, adrenalin pumpáló történettel robban , amely New York élettel teli utcáira rántja a nézőt. Itt a pénzéhes elit nem kártyán vagy lóversenyen játszik – ők az emberi életekre fogadnak.
A halálos orosz rulettben húsz résztvevő áll körbe, mindegyikük egyetlen esélyért jött: hogy túlélje a következő fordulót, és megkaparintsa a hatalmas pénzdíjat.
A szabályok egyszerűek, a következmények végzetesek. A játékosok közt ott van Vince ( Jason Statham ) is, aki hamar rádöbben, hogy az életeket itt nem értékben mérik, hanem valutában.
A feszültség percről percre nő, a gazdag nézők pedig hideg arccal figyelik, ahogy az egyik test a másik után zuhan a földre.
Olvass tovább...
A történet középpontjában Vince (Sam Riley) áll, egy fiatal villanyszerelő, aki kétségbeesésében egy halálos orosz rulett-játékba keveredik - ebben az akció-thrillerben az élet a tét, a vesztés nem opció.
Apja betegsége és a családot sújtó adósságok miatt mindent kockára tesz, amikor ellop egy titokzatos meghívót – anélkül, hogy tudná, milyen eseményre szól.
Egy elhagyatott birtokra kerül, ahol dúsgazdag férfiak gyűlnek össze, hogy vérre menő játékot játsszanak: az orosz rulettet. Az asztal körül húsz férfi áll, mindannyian fegyvert tartanak a másik fejéhez. A kamrában kezdetben csak egy golyó van, de minden újabb fordulóban nő a töltények száma – ezzel együtt pedig a halál esélye is.
Jason Statham ezúttal nem a megszokott akcióhős szerepében tűnik fel. Jasperként a háttérből irányít, hűvös tekintettel figyeli a játékot, mintha a halál lenne a szórakozás legmagasabb formája.
Gazdag, befolyásos, és minden mozdulatából árad a cinikus fölény. Míg mások az életükért könyörögnek, ő a saját testvérét, Ray Winstone karakterét, kényszeríti vissza a játékba – mert a pénz és a hatalom mindig fontosabb, mint a vér köteléke.
Olvass tovább...
A film látványvilága tökéletes szinpompájában tükrözi New York kettősségét: a felszínen ragyogó város alatt ott rejtőzik az erkölcstelenség, ahol a gazdagok szórakozásból játszanak mások életével.
A rendező, Géla Babluani, nem finomkodik – minden jelenet nyomasztó, minden pillanat feszültséggel telített. A kamera lassan pásztázza a résztvevők arcát, ahogy az ujj a ravaszon megfeszül, és a csendet egyetlen lövés tépi szét.
50 Cent egy hidegvérű felügyelőt alakít, aki látszólag csak a rendet tartja fenn, valójában azonban maga is rabja a pénz és hatalom világának. Mickey Rourke karaktere egy mexikói börtönből kerül a játékba – megtört ember, aki már nem hisz a menekülésben, csak abban, hogy egyszer talán gyorsabban húz, mint a másik. Kettejük játéka a feszültség egyik legerősebb forrása, és bebizonyítja, hogy ebben a történetben nincs valódi győztes.
Olvass tovább...
A 13 színtiszta idegfeszültség: nincsenek látványos robbanások vagy hosszú akciójelenetek, csak az emberi félelem, amely kézzel tapintható. Babluani lassú, kimért rendezése nem minden pillanatban tartja fenn a lendületet, mégis képes arra, hogy a néző szívverése összhangba kerüljön a revolver ütemes kattintásaival. Ez a film azokról szól, akik mindent elveszítettek – és azokról, akik ezért fizetni hajlandók.
A 13 nem akar hősöket faragni: inkább lecsupaszítja az emberi természetet, és megmutatja, mi marad belőlünk, ha mindent elvesz a remény.
A Jason Statham és 50 Cent nevével fémjelzett krimi kíméletlenül ábrázolja a modern társadalom nem látott oldalát, ahol az emberi élet elveszíti jelentőségét, és puszta tétként jelenik meg egy embertelen játszmában.
A film atmoszférája nyomasztó, mégis magával ragadó: minden pillanata feszült, minden döntés végzetes következményeket von maga után. Szomorú, de igaz.
Az alábbi videóban látható a 2011-ben kiadott 13-as film előzetese, Jason Statham és 50 Cent főszereplésével: