promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Rendszeresen zaklatta segítségért a volt dolgozóját a főnök, mire az olyat lépett, hogy az egész cég beleremegett

Rendszeresen zaklatta segítségért a volt dolgozóját a főnök, mire az olyat lépett, hogy az egész cég beleremegett

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc

Nagyon nem örültek a cégnél, amikor a sarkára állt a volt alkalmazott.

Bosszút állt a volt dolgozó

Igen érdekes és tanulságos történet terjedt el a Redditen egy munkavállalóról, aki nem igazán értékelte a volt főnöke viselkedését, miután otthagyta a munkahelyét. A szóban forgó informatikai szakember új állást kapott és vele együtt egy döntést is hozott: többé nem kíván háttér-támogatóként, ingyenes helpdesk formájában szolgálni volt munkaadója alatt.

Mivel ő volt az egyetlen, aki átlátta a cég teljes IT-rendszerét, reális esélye volt arra, hogy kilépése után is keresni fogják. Ezt megelőzendő előre jelezte: bármilyen további konzultáció csak szerződéses keretek között lehetséges, méghozzá háromszoros óradíjjal. A főnök erre nem a kézfogással, hanem vádaskodással válaszolt - „zsarolásnak” nevezte a lépést és megtiltotta a kollégáknak, hogy kapcsolatba lépjenek az exmunkatárssal.

[[cikk1]

A csendes kizsákmányolás beárazása

A legtöbb vállalatnál informális szabállyá vált, hogy a kilépők „még úgyis tudnak segíteni” - a háttérben maradó tudás mint természetes erőforrás jelenik meg, amelyhez bármikor hozzá lehet férni. A mostani eset azért keltett ekkora visszhangot, mert valaki ezt először árazta be.

Az illető nyolc órányi számlázható tanácsadáson van túl - nem a bevétel, hanem az elv a fontos. Ez az, ami láthatóan sértette a vezetést: a lojalitás megszűnt automatikus lenni, és az idő végre bekerült a költségvetésbe.

Üzenet mindenkinek, aki kilép

Az online reakciók arról árulkodnak: sok munkavállaló pontosan érti a történet lényegét. A volt alkalmazott lépése nemcsak személyes kiállás, hanem precedens is - különösen olyan iparágakban, ahol a tudás nem helyettesíthető egyik napról a másikra.

Egyes hozzászólók szerint a kérdés már nem az, hogy „szabad-e” pénzt kérni a kilépés utáni támogatásért, hanem az, hogy miért volt eddig természetes az ingyenes utánkövetés. A dolgozó története nem a bosszúról, hanem a határok kijelöléséről szól és a felelősség átrendezéséről, ami a munkaerőpiacon egyre fontosabb értékké válik.

forrás: Scoop