promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Kinyitotta egy magyar turista a külföldi Aldi szórólapját, döbbenet ki nézett vissza rá a babkonzervek mellől

Kinyitotta egy magyar turista a külföldi Aldi szórólapját, döbbenet ki nézett vissza rá a babkonzervek mellől

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc

Mindenki ismeri őt Magyarországon, de most már Angliában is.

 

Nahát! Magyar büszkeség egy brit Aldiban: Hide the Pain Harold újra hódít

A közkedvelt brit Aldi Facebook-oldalán meglepetés fogadta a követőket: egy posztban Arató András, azaz Hide the Pain Harold világhírű „kínlódó” mosolyával illusztrálták a Heinz babjának ár- és ízbeli vereségét az Aldi saját márkájú termékével szemben. A humoros posztban a boltlánc azt hangsúlyozta, hogy a Heinz terméke az Egyesült Királyságban 1 font 40 pennyért kapható, míg az Aldi saját Bramwells babja csupán 41 pennybe kerül – és még ízletesebb is! Ezzel a jól ismert mém egy újabb nemzetközi kampány arcává vált, amely a magyar közösség számára is örömteli meglepetés volt​.

A vicc és valóság határán: az Aldi frappáns reakciója

A brit Aldi választása Hide the Pain Harold arcára nem véletlen: a Heinz bab képzeletbeli „fájdalmát” tökéletesen érzékelteti Arató jellegzetes, rejtett fájdalmat sugárzó mosolya. A mém arcaként világszerte ismert Arató András, aki korábban villamosmérnökként dolgozott, ma már számos reklámkampányban szerepel, világszerte ismert reklámfigurává vált olyan márkáknak köszönhetően, mint a Vodafone vagy a Wayflyer​.

Az Aldi posztja rengeteg humorral és ügyes utalással üzeni, hogy néha a kevésbé drága választás is ínycsiklandó élményt nyújthat – mindezt a jól ismert Hide the Pain Harold arckifejezésével megfűszerezve.

Arató András: mérnökből mémhős

Arató András nem mindennapi életutat járt be: mérnöki karrierje után a 2011-ben készült stock fotói révén vált világszerte ismertté, majd Hide the Pain Harold néven mémmé változott. A róla készült fotósorozat során keletkezett ikonikus, kissé kényszeredett mosoly hamar elterjedt az interneten, és olyan mémmé nőtte ki magát, amely azóta is folyamatosan hódít. Bár eleinte vonakodva fogadta a hírnevet, később Arató pozitívan élte meg az új szerepet, amely lehetőséget adott neki arra, hogy részt vegyen nemzetközi kampányokban, sőt, egy TED-előadást is tartott, ahol saját élményeiről mesélt​.

Hide the Pain Harold nemcsak vicc: tudományos kutatások tárgya is lett

A Hide the Pain Harold mémek társadalmi és kulturális jelentőségét ma már a tudomány is vizsgálja. Egy erdélyi egyetem hallgatója nemrégiben szakdolgozatot készített Arató András fotóiról, amelyek vizuális retorikai és szemiotikai értékelést kaptak. A mémek elemzése arra világít rá, hogy az Arató arckifejezése mögött rejlő „rejtett fájdalom” hogyan vált globális nyelvvé, és miként vált az internethasználók számára egyszerre vicces és érzelmi kifejezőeszközzé. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy Arató mémkaraktere egy egyetemes emberi érzelemre reflektál, amely sokak számára érthető és élvezhető​.

Miért lett Arató András arca ennyire ikonikus?

Hide the Pain Harold sikere talán éppen a kettős érzelemkifejezésben rejlik. A mém mögött rejlő rejtett fájdalom egy olyan érzést fejez ki, amelyet szinte mindenki átélhetett már – az elfojtott frusztrációt és kényszeredett mosolyt, amely mindennapjaink részévé válik. Ezért is lehet, hogy az Aldi babtesztjéhez is tökéletesen illett Arató arca: a választás, hogy az olcsóbb termék győzött, olyan, mintha egyfajta „titkos megkönnyebbülés” lenne, amelyet a humorral tálalt nyeremény szimbolizál.

A mémek, mint marketingeszközök: az Aldi sikere Hide the Pain Harold segítségével

Az Aldi Facebook-bejegyzése remek példa arra, hogy a mémek miként váltak az online marketing hatékony eszközeivé. Arató András alakja szinte minden internetfelhasználó számára ismerős, és olyan humoros megközelítést kínál, amely azonnal kapcsolódást teremt a közönséggel. Ez az eset is megmutatta, hogy egy jó mém hogyan érhet el globális sikert, és hogy milyen fontos szerepet játszhat a digitális kommunikációban.