
Brutális fordulat Parajdon, példátlan, ami következik
Olvass tovább...
Ez állhatott a kinevezésének a hátterében.
Jövőre országgyűlési választások lesznek hazánkban, ez pedig maga után vonja a politikai élet egyre nagyobb fokú aktivitását - az immár 15 éve kétharmaddal kormányzó Fidesz-KDNP és az ellenzék is igen komoly erőket mozgat meg, hogy meggyőzze a választópolgárokat a saját igazáról.
A kormánypárti politikusok sorából mindenképpen kiemelkedik Lázár János, aki igen látványosan aktivizálta magát, elsősorban a "Lázárinfó"-nak nevezett utcai fórumokkal - a politikus a demokráciát már-már periklészi elvek mentén gyakorolja, kiáll a városok főterére, ahol akárki kérdezhet tőle, bármit, ő pedig igyekszik azt megválaszolni.
Olvass tovább...
Hogy ezek a fórumok mennyit lendítenek a Fidesz szekerén, az már más kérdés. A Telex podcastjában Lakner Zoltán politológus több érdekes kérdés mellett Lázár Jánossal kapcsolatban is érdekes szempontokat említett meg elemzésében.
A szakértő szerint ugyanis nem túl fényes a helyzet: kijelentette, hogy Lázár János közlekedési miniszterként megbukott, mivel teljesen egyértelmű, hogy képtelen volt tartani a közlekedés fejlesztésére vonatkozó ígéreteit.
Olvass tovább...
Lakner Zoltán szerint Lázárról kialakult egy olyan kép, hogy ő egyfajta "elintéző" ember, amit még a kritikusai is elismernek. Az ő lértelmezésében ez azt jelenti, hogy ha Lázárra rábíznak egy ügyet, akkor ott egészen biztos, hogy történni fognak dolgok, a MÁV-val azonban nem sikerült ezt véghezvinnie.
A politológus kifejtette, Hogy Lázár kétség kívül hatékony kommunikátor, ez a tény pedig hozzájárulhatott ahhoz is, hogy kinevezték a MÁV élére, ugyanakkor ezen a területen sem volt sikeres, mivel a vasút helyzete olyan szinten vált központi politikai kérdéssé az országban, ami korábban egyáltalán nem volt jellenző - Lakner elmondta, hogy bár olyan időszakra sem emlékszik, amikor az utasok konszenzusos véleménye az elégedettség lett volna az állami vasúttársasággal szemben, de ilyen se nagyon volt még, hogy a politikai életben ennyit foglalkozzanak a MÁV állapotával.
A teljes beszélgetés itt megtekinhető, a cikkben tárgyalt rész 59:20-tól: