
Hont András már 9 éve megnevezte Orbán Viktor utódát, akkor keményebben fogalmazott
Olvass tovább...
Csak találgatni lehet, Orbán Viktor miért éppen Hont Andrásnak, és miért éppen most adott interjút.
Spontánnak tűnhet, ám valójában részletes elemzés-tervezés előzhette meg Orbán Viktor Hont Andrásnak adott interjúját. A miniszterelnök számtalan megkeresést kap, ám rendszeresen csupán a Kossuth Rádióban fejti ki véleményét, ritkábban a TV2 stúdiójában fordul meg – a nyilvános kommunikáció jelentős része pedig a közösségi oldalán történik.
Nagy Attila Tibor politikai szakértő az ATV-n úgy vélekedett, hogy Orbán Viktor a Hont Andrásnak adott interjújával kilépett a komfortzónájából, ennek pedig az is lehet az oka, hogy a kormánypárt minden eddiginél erősebben dolgozni kezdett a kampányon, hiszen a közvélemény-kutatások szerint a Tisza nagyon erős ellenfele lehet a Fidesznek 2026-ban.
Olvass tovább...
Ami szintén aggasztó lehet, az a Fideszt támogató szavazók passzivitása, mindeközben a Tiszánál látszólag minden támogató biztosan leszavaz a pártra jövőre, táboruk pedig folyamatosan bővül, hiszen a bizonytalan szavazók is rengetegen vannak.
Nagy Attila Tibor szerint Orbán Viktor keményebb kérdéseket is kapott Hont Andrástól, ám voltak olyan témák, amiket elkerültek, mint mondta, az „interjú nem ment túl messzire”. Ugyanakkor mégis elhangoztak olyan kérdések, melyek a Kossuth Rádióban például nem, pedig könnyen lehet, hogy a bizonytalankodó Fidesz-szavazókat épp ezekkel a válaszokkal lehetne megnyugtatni.
Olvass tovább...
Az sem mellékes, hogy egyre több politikai – és főként ellenzéki témát találhatunk a legnépszerűbb videómegosztón, a fiatalok pedig ezeket hallgatják, elsődlegesen innen informálódnak.
Az sem mellékes kérdés, hogy a választásokig hátralévő egy évben számíthatunk-e hasonló megnyilvánulásokra, vagyis a kormány részéről mennyire lesz követendő stratégia az Orbán – Hont interjúhoz hasonló beszélgetések szervezése.
Az világosan látszódik, hogy az érdeklődés nagy, hiszen három nap alatt csaknem 450 ezren nézték meg a több mint egyórás videót, és az is egyértelmű a like – dislike (10.000 – 17.000) arányokat nézve, hogy nem csak a kormánypártiak mutattak érdeklődést iránta.