A híres popsztár az esküvője napján tudja meg, hogy vőlegénye megcsalta, bosszúból hozzámegy feleségül egy idegen férfihoz, akit a koncertjén szúr ki a tömegből.
Jennifer Lopezzel annak idején valaki elhitette, hogy jó színész, azóta pedig nem is tud szabadulni ettől a tévképzettől; egymás után érkeznek a főszereplésével készült, egyébként rosszabbnál-rosszabb produkciók. Bár a Vegyél el című zenés romantikus vígjátékot már tavaly Valentin-nap környékén bemutatták a mozikban, még csak most került fel a SkyShowtime-ra.
Tekintve, hogy sem a műfajért, sem Lopezért nem rajongok, valószínűleg soha nem néztem volna meg ezt a filmet, ha nem tesz kíváncsivá az alapanyag. Ugyanis a Vegyél el nem egy unalmas szabadságát töltő forgatókönyvíró agyából pattant ki az uborkaszezon közepén, hanem egy 2020-as képregény adta az alapját, amit Bobby Crosby írt.
A történet szerint a népszerű popsztár, Kat Valdez az esküvője napján tudja meg, hogy énekes vőlegénye megcsalta őt. Bosszúból hozzámegy egy "Vegyél el"-feliratú táblát szorongató, vadidegen férfihez, akit a koncertjén tomboló közönségben szúr ki, és még a színpadon kimondják a boldogító igent. Ezek után fent kell tartaniuk a látszatot, hogy tényleg egy párt alkotnak, azonban ahogy egyre több időt töltenek egymással, elkezdenek komoly érzelmeket táplálni egymást iránt, a végét pedig úgyis mindenki tudja.
(Fotó: Profimedia)
Romantikus vígjátékokból minden évben készül legalább három tucat, de ebből sokszor még hármat sem lehet akár csak "egyszer nézhető"-nek, vagy "elmegy"-nek értékelni. Az esetek többségében ezek a filmek mind ugyanazokra a műfaji klisékre és vázakra épülnek, csupán a körítés és a töltelék más. Mint amikor felhúznak egymás mellé ugyanolyan könnyűszerkezetes házakat, amik méretükben és elrendezésükben teljesen megegyeznek, aztán a tulajdonosok majd a saját ízlésüknek megfelelően bútorozzák be.
A Vegyél el ugyanez a kategória: semmiben sem akar több vagy jobb lenni a többi romantikus vígjátéknál; miért is akarna, hiszen két húzónévvel is bebiztosítja magát, amik már elegendők ahhoz, hogy az ember figyelmét felkeltse. Először is ott van az alapmű, ami máris egy műfaji kuriózumként hype-olja fel, hiszen nem minden nap készítenek ilyen filmeket képregényből; másrészt pedig ott van a főszerepben Jennifer Lopez, akinek tulajdonképpen csak önmagát kell adnia.
Az viszont már nem volt mindegy, hogy milyen színészt tesznek be mellé partnernek. Tekintve, hogy egy teljesen átlagos családapa karakterről, egy matektanárról beszélünk, aki egyedül neveli a tinédzser korba lépett kislányát, nyilván nem lehetett sem egy jóképű sztár, mint mondjuk Mark Wahlberg vagy Justin Timberlake, de nem is vihették le a szintet Adam Sandlerhez vagy Ben Stillerhez. Meg kellett maradni valahol félúton, és olyan neves hollywoodi színészt kellett találni, aki nem nyomja el Jennifer Lopez csillogását, ugyanakkor nem viszi el a komolytalanság felé az egyébként is komolyan vehetetlen sztorit. Így jött a képbe Owen Wilson, aki úgyis csak ehhez az egyfajta karaktertípushoz ért, mert más szerepben nemigen tudta megvillogtatni magát (egyedül a Loki tudta ezt megtörni).
(Fotó: Profimedia)
Bár a történet két teljesen más világból származó ember különös kapcsolatáról és szerelméről szól, a Vegyél el filmadaptációja sokkal inkább ráfekszik Jennifer Lopez egójára és a felesleges feminizmusra, amit igazából csak feldobnak az alkotók, de valójában nem is akarnak foglalkozni vele.
Rég elmúltak már azok az idők, mikor olyan romantikus vígjátékok készültek, mint a Micsoda nő!, az Igazából szerelem, vagy a Keresd a nőt!, ma már csak olcsó utánzatokat, utángyártott másolatokat kapunk. Hogy legyen egy kis aktuális kikacsintása, ez pont olyan, mint a Barbie: egyfolytában kiadnak újabb és újabb babákat, hiába ugyanaz a figura más-más kiegészítőkkel, ruházattal, hajszínnel, anyuka-apuka megveszi a gyereknek, mert ilyen még nincs otthon. Ezek az alkotások is mind ugyanazon sémák mentén készülnek, ugyanazokkal a sztorivázakkal, karaktertípusokkal, fordulatokkal és műfaji elemekkel, mégis képesek elhitetni a nézővel, hogy valami teljesen mást és újat látnak.
Nem tartom kizártnak, hogy az egész filmet csak azért csinálták meg, hogy Jennifer Lopez kiadhasson hozzá egy lemeznyi dalt, ezt a gyanúmat erősíti meg az a tény is, hogy a popsztár nemcsak színészként, de producerként is részt vett a projektben. Attól eltekintve, hogy van benne pár slágergyanús JLO-nóta, a Vegyél el nem éri meg a rá fordított időt.
A film most már a SkyShowtime-on is megtekinthető.