Új kihívó érkezett! Reszkethet a Lidl és az ALDI is, magyarok tízezrei viszont örülni fognak ennek a hírnek
Olvass tovább...
Valószínűleg már feltetted magadnak a kérdést, de sosem jártál utána.
Lépten-nyomom márkákba, termékekbe, reklámarcokba, és olyan dolgokba bukkanunk az utcákon, vagy éppen az online terekben, amelyeknek valamennyire köze van a reklámhoz. Bizony a színes, villódzó, izgő-mozgó vagy éppen statikus reklámmegjelenések úgy váltak az életünk szerves részeivé, hogy már észre sem vesszük őket, sokszor pedig már kialakult nálunk a reklámvakság is.
Ha már így alakult, érdekes lehet egy kis kultúrát, egy piciny históriát csempészni az egészbe, és utánanézni, hogy éppen milyen kis sztorik, világmegváltó gondolatok, vagy éppen érdekes történetek húzódnak meg a márkák gründolása mögött.
Olvass tovább...
Korábbi cikkeinkben sorra vettünk már rengeteg eredettörténetet, így többek között a vásárlással és bevásárlással kapcsolatos cégekét is, foglalkoztunk a Lidl, az Aldi vagy éppen a Samsung nevének eredetével is.
Mi a helyzet a Tescóval?
A vállalatot még 1919-ben alapította Jack Cohen, aki harcolt az első világháborúban, majd a harcok befejeztével leszerelt, és befektette azt a pénzt, amit ebből kapott. A hadsereg élelmiszerfeleslegét vásárolta fel, ezt kezdte el árusítani egy autóból. Aztán a vállalkozás beindult, és név is kellett, végül egy névösszeolvadásból jött létre a ma is ismert ikonikus vállalatnév. A T.E. Stockwell teaszállítópartner és Cohen nevéből.
Bár nagyon sok helyen olvasni lehet egy másik történetet, amely szerint Cohen feleségének nevéből jön a Tesco, a Tessa Cohen név kezdőbetűinek összeolvadásából. Ám a valóság az, hogy Jacknek nem volt Tessa nevű felesége.
Olvass tovább...