Tóth Andinak olyan sértést vágtak a fejéhez, hogy reagálni is alig tudott rá
Olvass tovább...
Havonta akár milliós tételeket is összeszedhetnek máshonnan.
Nem feltétlenül a koncertezésből jön a nagy pénz a magyar előadók számára, akik meglepően jól keresnek a különféle zenei platformokon is. Erre a következtetésre jutott a Portfolio, amely bennfentes szakemberekkel készített podcast-beszélgetést a témában.
A megszólalók olyan sztárok felületeit kezelik, mint G.w.M, a Wellhello, Azahriah, a Follow The Flow vagy Tóth Andi. Turkáljuk hát egy kicsit a zsebükben – vajon mekkora lóvét akaszthatnak a Spotify, a YouTube vagy az Apple Music segítségével?
Olvass tovább...
Nem csoda, hogy a hírekben való szereplés megdobja az érdeklődést egy-egy eladó iránt. Amikor például nyilvánosságra került G.w.M és Kulcsár Edina kapcsolata, ez a magánéleti turbulencia felvitte a hallgatottságát is a rappernek, akinél egyébként a bevétel zöme a YouTube-ról érkezik. Persze a hype, a felhajtás mellett az is fontos, hogy minőségi tartalmat kínáljon a zenész.
A szakemberek (és ebbe beletartoznak persze a lemezkiadók is) város szinten látják, hogy kit mennyien hallgatnak, ezáltal pedig a stratégiában is segíteni tudnak az előadónak. Meg tudják mondani, hová érdemes elmennie fellépésre, hogy ott biztosan rengeteg rajongó legyen kíváncsi rájuk.
A magyar sztárok a közvélekedéssel ellentétben nem filléreket keresnek az említett zenei platformokon. Revenue per stream a neve annak az egységnek, amit digitális bevételben generál egy-egy zenehallgatás, fontos azonban tudni, hogy a kassza csak 30 másodperc fölött csörög, vagyis ha ennél rövidebb ideig hallgatunk egy számot, az nem termel bevételt.
Olvass tovább...
Természetesen regionálisan eltér, hogy egy hallgatás mennyit ér, Amerikában nyilván sokkal többet, mint nálunk, a zenész vagy együttes tehát jobban jár, ha egy gazdag és menő külföldi országban vannak a rajongói. Ugyanakkor ma már egy hazai sztár éves bevételének a harmada-fele is a digitális platformokról származhat, és
ez forintmilliós havi tételt is jelenthet.
A YouTube hozza a legtöbbet, ahol 1000 nézetségi egység alapján számolnak, ami 1,5 eurót (600 forintot) hoz, vagyis ökölszabályként elmondhatjuk, hogy egy meghallgatás 60 fillért ér. A dolog szezonális, a bevétel mindig karácsony előtt a legmagasabb, de most tavasszal például a rengeteg választási hirdetés is alaposan megnyomta a kereseteket.
Mennyit ér 60 fillér a YouTube-on? Számoljuk ki pár említett előadó egy-egy sikerszámának nézettségi adatai alapján, hangsúlyozva, hogy ezek nem pontos értékek, legfeljebb nagyságrendileg lehetnek helyesek: