Michael Bay legújabb akciófilmje, a Jake Gyllenhaal főszereplésével készült Rohammentő izgalmas, látványos és buta - pont, ahogy szeretjük.
A Bad Boys, Transformers, A szikla és egyebek között az Armageddon rendezője, Michael Bay már szinte külön kategóriának számít, hiszen jelenleg talán ő az egyetlen Hollywoodban, aki még mindig olyan pörgős, látványos, stílusos akciófilmeket csinál, amik nem félnek mindent (még akár a logikát is) feláldozni annak érdekében, hogy mi jól szórakozzunk – és ez most is így van, ráadásul a művész úr ezúttal kicsit sem fogta vissza magát.
A Rohammentő című alkotásban egy háborús veterán (Yahya Abdul-Mateen II) pénzt kér a rég látott, bűnözőként tevékenykedő fogadott testvérétől (Jake Gyllenhaal) a beteg felesége kezelésére, de helyette inkább munkát ad neki egy gyors bankrablásnál, ami elvileg könnyű, ráadásul rengeteg pénzt hoz – de természetesen nem úgy történnek a dolgok, ahogy várták, ezért a fivérek egy mentőautóban kezdenek el menekülni, miközben hátul egy bátor mentősnő (Eiza González) egy lelőtt rendőr életéért küzd.
Valószínűleg már ennyiből is rájöhet az ember arra, hogy itt bizony a határtalan izgalomé a főszerep, ráadásul még egy kis drámát is kapunk, hogy mindenképp feltegyük magunknak a kérdést: szeretnénk, hogy túléljék/meggazdagodjanak a bankrabló „hőseink”, vagy egy ilyen gaztett után nem érdemlik meg a happy endet?
Kép: Profimedia
Kezdjük azzal, hogy a Rohammentő természetesen tele van logikai bakikkal és butaságokkal, hiszen a rendőrautók úgy hullanak, mintha csukott szemmel vezetnék őket, a szereplők pedig a lehető legidiótább döntéseket hozzák, hogy ezzel lepjenek meg minket – a céljukat elérik, mivel néhány „csavar” akkora baromság, hogy az már egyenesen tiszteletreméltó, de még ez sem rontja el az élményt.
Jake Gyllenhaal remekel, hiszen pont annyira játssza túl a helyenként visszataszító, vicces, őrült, megnyerő figuráját, amennyire egy Michael Bay filmnél kell – ebből kiderül, hogy ő is pontosan tisztában volt azzal, hogy milyenek a rendező munkái: vadak, ostobák és bitang élvezetesek.
A 2 óra 16 perces játékidő alatt egy pillanatig sem unatkozunk, végig zakatol a cselekmény, miközben egyre szorultabb helyzetekbe keverednek a karakterek, így lazításként kifejezetten remekül betalálnak a poénok – itt főleg a mellékszereplők, illetve Jake Gyllenhaal azok, akik néha meg tudnak nevettetni minket a beszólásaikkal.
Kép: Profimedia
Ez a film annyira túlstilizált és tesztoszteronszagú, hogy már-már jóleső nosztalgiát idéz elő bennünk, és eszünkbe juttatja, hogy régebben mennyire jók voltak az ehhez hasonló egyszerű, de nagyszerű akciófilmek, amiket annyira szerettünk. Michael Bay a különleges kamerabeállításaival, a fékezhetetlen adrenalinfüggőségével és az élménykeltés fókuszba helyezésével elérte azt, hogy szinte minden hibáját elnézzük ennek az alkotásnak, ez pedig komoly teljesítmény.
A Rohammentő eddig az év akciófilmje, tökéletes szórakozás a műfaj kedvelőinek, mivel tempós, feszült és végig leköti a nézőt – tény, hogy nem egy maradandó, vagy kiemelkedő alkotás, de mégis képes egy kellemes, határozottan üdítő élményt nyújtani, főleg a mostani felhozatalhoz hasonlítva.
Enyhén szólva közel sem tökéletes Michael Bay legújabb munkája, de legalább eléri a célját, mivel a közönség jól érzi magát a nagyjából kétórás autósüldözés, a hatalmas robbanások meg a lövöldözések káoszának közepette – manapság pedig hálásak lehetünk azért, ha egy film így képes kirántani minket a szürke hétköznapokból.
A Rohammentő április 7-től elérhető a magyar mozikban, és mindenképp érdemes adni neki egy esélyt, ha agyatlan kikapcsolódásra vágyunk.