promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Az RTL Klub bejelentése úgy tökön rúgta a TV2-t, hogy egész Magyarországon hallották a jajgatásukat
Borítókép:  RTL Klub
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Az RTL Klub közzétette az eredményeket, ezzel pedig szíven döfte a TV2-t.

Aki folyamatosan nyomon követi a heti televíziós nézettségi adatokat, már biztosan tudta, hogy az RTL Klub 2021-ben is jelentős fölénnyel verte meg a TV2-t, de most megérkeztek a hivatalos eredmények, ami részletesen leírja, hogy az RTL Magyarország csatornái és műsorai hogyan nyomták le a konkurenciát.

A hivatalos összeállításból kiderül, hogy 2021-ben is, főműsoridőben, a 18-49 éves korosztály körében 13,9 százalékos közönségarányával az RTL Klub volt a legnézettebb televíziócsatorna a hazai tévés piacon. Az év során a csatorna a megnyert esték számának tekintetében is maga mögé utasította a hazai tévés mezőnyt 266 nyert estével. A kiemelt célcsoportban az év legnézettebb műsorainak 10-es listáján öt pozíciót az X-Faktor műsora foglal el, a filmes Top 10-es nézettségi listán pedig 6 szerepel az RTL Klub műsorai közül. Lássuk, hogy kategóriákra bontva ez mit is mutat!

Csoport szinten is nyerő az RTL Magyarország

Csatornacsoport szinten, a fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben az RTL Magyarország nyolc csatornája 25,1 százalékos közönségaránnyal piacvezető volt a fő versenytárs 14 adóból álló hazai portfóliójával (TV2 Csoport 23,5 SHR%) szemben. A Film+ 2021-ben is a 3. legnézettebb tévé- és a legnézettebb magyar nyelvű kábelcsatorna főműsoridőben a 18-49-es korcsoportban. Az RTLII olyan saját gyártású népszerű műsoroknak ad otthont, mint az Éjjel-Nappal Budapest, a ValóVilág vagy a Showder Klub, ami tavaly kiegészült a NőComment! heti showműsorával, valamint a NőComment! - Szilveszter több órás óév búcsúztató showjával, amely szép eredménnyel szerepelt: 4,9 %-os közönségarányt ért el a teljes lakosságban, közel 200 ezer nézőt a képernyők elé ültetve. Az RTL+ csatornára visszatért a foci. Az UEFA és az UEFA Konferencia Liga fordulóinak egyes mérkőzéseit pedig digitális térben, az RTL Most+ felületen is megtekinthetik a sport rajongói.

Élen a tájékoztatásban

2021-ben továbbra is Magyarország piacvezető televíziós hírműsora az RTL Híradó, amely 16,2%-os közönségarányt ért el 18-49-ben, míg a teljes lakosságban átlagosan 682 ezer nézőt ültetett a képernyők elé minden este. A Fókusz riportjaira idén is kíváncsiak voltak a nézők. Az infotainment műsor átlag közönségaránya 14,2 % volt 18-49-ben, míg a teljes lakosság körében átlagosan közel 500 ezren látták.

Tarolt a Keresztanyu és A mi kis falunk

A napi sorozatok esetében a Keresztanyu első két évada belopta magát a nézők szívébe. A széria első évadának 83 epizódja a fő célcsoportban 16,9%-os átlagos közönségarányt ért el, a teljes lakosságból pedig átlagosan 773 ezren követték minden hétköznap este Makosszállás lakóinak történetét. A Keresztanyu 2. évadának 68 epizódja átlagosan 16,1%-os közönségarányt ért el főműsoridőben a 18-49 évesek körében és 59 este bizonyult győztesnek saját sávjában. A második évad naponta közel átlagosan 700 ezer embert ültetett a képernyő elé. Januártól pedig a nézők a Keresztanyu 3. évadát láthatják az RTL Klubon, alkotóitól pedig még idén érkezik a Hotel Margaret, amely egy gyilkossági nyomozás történetét meséli majd el a Balaton partján sok intrikával, humorral és szerelemmel.

A heti sorozatok esetében A mi kis falunk legyőzhetetlen maradt, epizódjai éves átlagban 23,2%-os közönségarányt értek el a 18-49-es korcsoportban és átlagosan 900 ezer nézőt ültettek a képernyő elé a teljes lakosság köréből. A Tanár és az Apatigris szériák rajongói sem maradnak kedvenceik nélkül 2022-ben.

Az RTL Most+ után január 8-tól az RTL Klubon látható A Tanár 4. évada. Készül az Apatigris következő szériája és látható lesz a Mellékhatás második évada. Jövőre további heti sorozatpremierek várják az érdeklődőket. Érkeznek A séf, meg a többiek, a Nagy Fehér Főnök és a Zámbó Jimmy életéről szóló A Király című sorozatok.

A tizedik X-Faktor valóban nagy volt

Tarolt az X-Faktor jubileumi, tizedik szériája. A tehetségkutató 11 héten keresztül vezette a heti toplistát a 18-49-es korosztályban, az éves toplista (18-49) első 10 helyéből pedig ötöt a show epizódjai foglaltak el.  A showműsor, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban átlag 28,3 SHR%-kal futott, a legnézettebb adása az október 16-i volt, ahol 35,9%-ot ért el ugyanebben a szegmensben, míg a teljes népességben több mint 1 millió 150 ezer ember nézte ezt a részt. További siker, hogy a 10. évad is meg tudta őrizni rendkívül fiatalos nézői összetételét, a 15-29 éves korosztályban az X-Faktor 37,2 %-os átlagos közönségarányt ért el.

Digitális térben is sikert könyvelhet el az X-Faktor. A nézők kedvenceikkel 1,2 millió órát töltöttek az RTL Most felületén. Az RTL.hu-n futó rövid videók eddig több, mint 7 millió videóindítást produkáltak, míg a teljes adások 1,7 millió felett járnak.

A világ egyik legőrültebb showműsorának, az Álarcos énekesnek a harmadik hazai évada átlagosan 16,8%-os közönségaránnyal futott a fő célcsoportban, míg a teljes lakosságból átlagosan 725 ezer néző várta, hogy kit rejtenek a maszkok.

A Nyerő Páros 5.  évada a korábbi évadok nézettségét is felülmúlta. Kimagasló, 23% -os SHR-rel futott a 18-49-es korcsoportban és 732 ezres átlagos (4+) nézőszámmal. A műsor népszerűségét jól példázza, hogy a 19 epizód mindegyike jelentős különbséggel nyerte saját sávját a fő célcsoportban. A sztárpárshow shortform videói az RTL.hu oldalon is sikeresek 3 millió videóindítással, míg az RTL Most felületen pedig több, mint 3 milliószor indították az epizódokat.

A Konyhafőnök idén is bizonyította, hogy 8 évad után is lefőzhetetlen. A teljes évad a 18-49-es korcsoportban 17,1 SHR%-kal futott, amely még a két évvel ezelőtti tavaszi szezonnál is jobb eredmény ezen célcsoporton. A főzőverseny shortform videói az RTL.hu-n is remekeltek, 1,7 millió videóindítással, míg az RTL Most-on több, mint 1,6 millió felett járnak.   A Konyhafőnök VIP hatodik évada a kiemelt kereskedelmi célcsoportban (18-49), átlagosan 16 SHR%-ot hozott, ez a teljes népességben átlagosan majd 600 ezer főt jelentett. A széria 29 epizódjából 23 este bizonyult jobbnak a konkurencia műsoránál. A gasztro reality a digitális térben is sikeresen szerepelt. Az RTL.hu-n a konyhapultban mindenre kész hírességek ételkészítésének shortform videói eddig 1 millió e videoview-t generáltak, míg az RTL Most-on eddig 1,3 millió alkalommal indították el az epizódokat. A Konyhafőnök család legújabb tagja A Mestercukrász - Az édesszájú Konyhafőnök is megédesítette a nézők estéit 2021-ben:  átlag 13,6 SHR%-ot hozott a 18-49-es korosztályban. A gasztrorealityk újabb szériáira 2022-ben is számíthatnak a nézők.

2021-ben visszatért a Survivor. A 35 epizódos évad 15,3%-os átlagos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében. A Házasodna a gazda is remek eredményeket hozott: a 15 rész átlagosan 17%-os közönségarányt ért el a 18-49-es korosztályban. A gazdákra a digitális térben is kíváncsiak voltak: a shortfom videókat az RTL.hu-n több, mint 5 milliószor indították el.

Az Életünk története talkshow hat adása átlagosan 13,0%-kal (18-49) és 314 ezer fővel (4+) zárta a harmadik évadát. A Cápák között harmadik szezonja is szép eredménnyel szerepelt. Az üzleti showműsor 10 epizódja átlagosan 11,9%-os SHR-rel futott a fő célcsoportban. A negyedik évad első adása új időpontban, január 2-án indult és a műsor eddigi legmagasabb nézettségét hozta 586 ezer nézővel a teljes népességen belül.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás