promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Miért kell újranézni az Eredetet a Tenet előtt?
Borítókép:  Wallpaper Cave
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Újra a magyar mozikban vetítik az idén tíz éves, digitálisan felújított Eredetet, amit mindenképpen érdemes újranézni a Tenet előtt.

A mostani filmajánlónk egészen rendhagyó lesz, hiszen nem fogok külön belemenni abba, hogy miért zseniális és kihagyhatatlan film az Eredet, hogy milyen alakítást nyújtanak a színészek, és hogy miért ez Christopher Nolan egyik legjobban sikerült alkotása. Ehelyett inkább azzal fogok foglalkozni, hogy miért érdemes újranézni ezt a filmet, mielőtt augusztus 26-án végre berobban a hazai mozikba a Tenet.

Nekem, aki annak idején nem látta a moziban az Eredetet, most egy külön élmény nyújtott, hiszen, mint a legtöbb Nolan-film, ez is nagyvászonért kiált. Ezért is örültem, hogy a tíz éves évforduló alkalmából újra műsorra tűzik a hazai filmszínházak, és mindenkit arra bíztatok, azt is, aki esetleg 2010-ben már látta, hogy megint fizessen be rá. Bár én sosem támogattam a 4DX-et, mert ha hullámvasútazni akarok, elmegyek vidámparkba, de sokan szeretik, és most az Eredetet is bárki megnézheti ezzel a technológiával, szóval már csak ezért is megéri.

Nekem viszont nagyobb élmény volt az, hogy nagyvásznon, maximális hangerővel láthattam, hallhattam, nem beszélve Hans Zimmer fantasztikus zenéjével, ami moziban hallva olyan, mintha egy 600-as energiatöltetet pumpálnának megállás nélkül a mellkasomba.

De hogy emellett miért érdemes újranézni a moziban az Eredetet, az leginkább a film előtt levetített rövid werkfilmek. Az elsőben betekintést nyerhetünk a Tenet forgatásába, miközben a szereplők (John David Washington, Robert Pattinson, Kenneth Branagh), a stábtagok, és Christopher Nolan mesél a filmről, és arról, hogy miben lesz különleges és egyedi; egy olyan filmélmény, amihez foghatót még soha, senki nem látott.

Akik ismerik Nolan-t, tudják, hogy sosem szerette a vizuális effekteket, mindig csak a legvégső esetben nyúlt a CGI-hoz, mindent igyekszik ott helyben, élőben leforgatni, praktikus effektekkel, valódi látványelemekkel. A Tenet mondhatni a rendező eddigi legvalódibb alkotása lesz, hiszen ahogy a werkfilmben is láthatjuk, az autós üldözésektől kezdve a lövéseken és az oda-vissza lemozgott és leforgatott akciójeleneteken keresztül egy Boeing 747-es felrobbantásáig minden valódi lesz. Úgy gondolom, hogy akit az előzetesek eddig nem győztek meg arról, hogy meg kell néznie a Tenetet, ez a kisfilm egyértelműen segít neki a döntésben.

És ha ez nem lenne elég, rögtön utána az Eredetből is kapunk egy hasonló kis werkfilmet, amiben Nolan elmagyarázza, miért érezte fontosnak, hogy már ebben a filmben is mellőzze a CGI-t, amennyire csak tudja. Szerintem nagy igazság van abban, hogy egy film sokkal rövidebb idő alatt képes elöregedni, ha telis-tele van vizuális effektekkel és animációval, hiszen rohamosan fejlődik a technológia, mint ha praktikus effektekkel dolgoznának. Nyilván ennek is köszönhető az Eredet töretlen sikere, hiszen tíz év után most is nagyon sokan mennek rá a moziba, és biztos vagyok benne, hogy a Tenet is ugyanolyan időtálló kultfilmmé fog válni.

Mindenkit arra bíztatok, hogy aki csak teheti, menjen el újra a moziba megnézni az Eredetet; azoknak is, akik már százszor látták, azoknak pedig főleg, akik még sosem találkoztak vele.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás