Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

You Should Have Left-kritika: ide még Kevin Bacon is kevés!

You Should Have Left-kritika: ide még Kevin Bacon is kevés!

Zene, Film & Kultúra

You Should Have Left-kritika: ide még Kevin Bacon is kevés!

Zene, Film & Kultúra

Helmeczi Benjamin 19:33

A Blumhouse új horrorfilmje, a You Should Have Left Daniel Kehlmann azonos című kisregénye alapján készült. Mivel a mozik még nem nyithattak ki, az interneten debütált, de talán jobb is, mert erre a filmre vétek lenne pénzt költeni. Spoilermentes kritika.

Daniel Kehlmann egy kortárs német-osztrák író, akinek számos műve jelent meg magyar nyelven is, például a You Should Have Left, vagyis az El kellett volna menned című kisregénye, ami komoly népszerűségnek örvend az olvasók körében. Ebből dolgozott David Koepp, aki rendezett már filmet (Mortdecai, Hetedik érzék), de sokkal érdekesebb, hogy milyen forgatókönyveket jegyez: Jurassic Park, Mission: Impossible, Pókember (2002), Világok harca, Angyalok és démonok.

Koepp íróként és rendezőként is dolgozott a You Should Have Left-en, ami nem kisebb stúdió égisze alatt készült, mint a Blumhouse. Alacsony költségvetés, sztárszereplők, és egy remek alapanyag – még jól is sikerülhetett volna.

A történet szerint Theo Conroy (Kevin Bacon) sikeres karriert tudhat maga mögött. A középkorú férfi és a nála jóval fiatalabb felesége, Susanna (Amanda Seyfried) házassága azonban szétesőfélben van. A pár úgy dönt, hogy megpróbálják helyrehozni kapcsolatukat, így egy romantikus hétvégét készülnek eltölteni egy házban, távol a világ zajától. A hétvége azonban csakhamar rémálommá válik, amikor egy gonosz démoni erő tör az életükre.

Néhány nappal a film debütálása előtt a semmiből kaptunk egy majdnem három perces előzetest, ami mindent elsütött, amit csak lehetett. Az összes „ijesztő” részt, az összes csavart, mindent, ami miatt érdekes, vagy inkább nézhető lenne. Szerencsére nem olyan hosszú, 93 perces horrorfilm egy 90 oldalas kisregényből, de az egész alapmű olyan rosszul lett átírva, és olyan unalmasra, hogy a néző, ha nem alszik be közben, akkor is kétszer olyan hosszúnak érzi.

Ne csodálkozzon senki, ha esetleg némi hasonlóságot vél felfedezni a You Should Have Left és a Ragyogás között. Adott egy háromfős család, napokig egy elszigetelt házban vannak, ahol az apa alkotói válságban szenved, miközben a házassága romokban van. Aztán elkezdenek furcsa dolgok történni, a szereplők szellemeket látnak, a ház életre kel, szobák és végtelenül hosszú folyosók nyílnak meg, és a teljesen hétköznapi család élete egyik napról a másikra teljesen felfordul.

A You Should Have Left egy kísértettörténet, ami alaposan belemászik a főszereplő személyiségébe, és belülről mardossa, kínozza, csakhogy ez egyáltalán nem fest ilyen érdekesen és félelmetesen a kész alkotásban. Pedig még a horrorfilmek ezen típusára jellemző kötelező elem, a gyerekszereplő sincs kihagyva, hiszen köztudott, hogy a kísértettörténetek parafaktora a duplájára nő, ha gyerek is szerepel benne. Szomorú, de ezt a filmet semmi sem tudja megmenteni. Sem Kevin Bacon, sem Amanda Seyfried, sem a helyszín, sem a fényképezés, sem a hangulat.

Ahogy olvasgattam a kisregényről alkotott olvasói véleményeket, az esetek többsége szerint ez egy zseniális Daniel Kehlmann-mű, amit a film sajnos egyáltalán nem ad vissza. Őszintén szólva a You Should Have Left-et olyan messzire el kell kerülni, mint a filmben látható házat.

Borítókép: IMDb