Idén lesz negyven éves a Joy Division zenetörténeti jelentőségű albuma, az Unknown Pleasures. Az együttes debütáló nagylemezét nem csak a rajta hallható fantasztikus számok tették hallhatatlanná, hanem a borítója is. A szuggesztív és azóta is többféleképpen továbbgondolt kép teljesen egybeforrt a zenekar nevével, akik a jubileum alkalmából újra kiadják az albumot, és ruhakollekcióval is készülnek.
A londoni divat-és életmód márka, a Goodhood, összeállt a Joy Division-nel, hogy ruhakollekciót készítsenek a zenekar 1979-es Unknown Pleasures albumának negyvenedik évfordulójára.
Ruhák, kiegészítők és háztartási cikkek is készülnek majd a jól ismert hullámszerű ábrával. Iphone tok, takaró, bögre, párnahuzat és öngyújtó is szerepel a tervek között.
Forrás: post-punk.com |
Forrás: radiox.co.uk |
A kultikus album borítóját, amely az első felfedezett pulzár jeleit ábrázolja, annak idején Peter Saville grafikus tervezte. A művészeti vezető elmondása szerint nem ő volt az ötletgazda, hiszen a zenekar tagjai Cambridge Encyclopedia Of Astronomy-ban talált rajzzal a kezükben keresték fel őt, és ragaszkodtak hozzá, hogy az album borítójára a pulzár kerüljön.
A cambridge-i egyetem kutatói 1967-ben véletlenül bukkantak az űrből érkező jelre, ennek a vizuális leképezését látjuk az ábrán.
Forrás: The Sound of Vinyl |
A legendás manchesteri zenekar az album negyvenedik születésnapjának alkalmából egy limitált bakelittel is készül, ami az eredeti megjelenésének napján, június 14-én kerül majd a boltokba. A jubileumi lemezt 180 gr-os rubin vörös vinylre nyomják, ahogy az Saville eredeti terveiben is szerepelt.