Az amerikai Dictionary nevű oldal munkatársai minden évben eldöntik, hogy melyik az adott esztendő szava: 2018-ban úgy döntöttek a szakemberek, hogy a „félretájékoztatás”-t
szót választják. Hogy miért?
Arról Jane Solomon nyelvész a
Guardiannak azt mondta, hogy a választással utalni akarnak az információ uralta világban található veszélyekre, valamint jelezni szerették, hogy téves információkat akár akaratlanul is lehet terjeszteni. Persze, mindez nem új jelenség, ugyanakkor a közösségi média széles körű elterjedésével megváltozott, nagyobb méretet öltött a jellege.
Egyébként a nyelvészek a dezinformáción is gondolkodtak, mint a 2018-as év szava, de letettek róla, mert azzal leginkább mások viselkedését lehet vizsgálni, míg a „félretájékoztatás”
az ember viselkedésének megértésében, elemzésében segít.
Ez az önreflexió szava, magában foglalja a cselekvésre való felhívást is. Viselkedhetsz jó emberként, akinek nincsenek aljas szándékai, mégis terjeszthetsz közben téves információkat
– egészítette ki gondolatait Solomon.
(Promotions)