Felsorolni is hosszú mikkel foglalkozik Neneh a zenén belül: énekes, rapper, dalszerző, lemezlovas és még spoken word előadó is. Volt is hol felszednie ezt, mivel az énekes Don Cherry jazztrombitás mostohalánya, aki örökbefogadta őt.
Tizenévesen Londonba költözött, a helyi dzsesszpunk-színtér több zenekarában megfordult, dj-zett, és 19 évesen szült lányát nevelte. A fordulópont 1986-ban jött el, amikor találkozott Cameron McVey zenész-producerrel, későbbi férjével.
1989-ben robbant be a Raw Like Sushi című lemezével, főleg annak két sikerdalával, a Buffalo Stance-szel és a Manchilddal. Közben megszületett második gyermeke - a Top of the Pops című brit slágerlista-tévéműsorban héthónapos várandósan adta elő a Buffalo Stance-t. Ezt a dalt jómagam úgy ismertem meg, hogy az egyik Jamie Oliver műsornak a Jamie 15 perces kajáinak a főcímdala. Mondtam is magamban, hogy meg kell találnom, mert hatalmas retro hiphop számról beszélünk, és bizony az is volt. Pofára is estem, hogy gyakorlatilag ez Cherry leghíresebb dala, és még sosem találkoztam vele. Ezt rommá játszották az MTV-n, de hát akkor én még a fasorban sem voltam.
Hihetetlen, de Cherry miatt lehet ismerni azt a nevet is ma, hogy Massive Attack. A brit trip hop duót szerintem nem nagyon kell bemutatni senkinek, aki otthon van a zene világában. Cherry 1990-1991-ben hangszerelőként és dalszerzőként vett részt, az akkor még ismeretlen brit zenekar első lemezének elkészítésében. A Blue Lines című album azóta zenetörténeti jelentőségűvé vált a trip hop nyitányaként.
Az 1992-ben megjelent második Cherry-lemez, a Homebrew szintén sikert hozott, nem sokkal később Youssou N'Dourral énekelt duettje, a 7 Seconds Grammy-jelölést is kapott. Ezt hazánkban Ákos és Orsi dolgozta fel, de maradjunk az eredetinél, ami egy zseniális dal. Szinte zenetörténeti pillanat volt a megjelenése, ami a legnagyobb klasszikusok közé tornázta fel magát.
1996-ban jött a Man című album, az ezt követő csaknem másfél évtizedben azonban az énekesnő látszólag "eltűnt", elsősorban a családi életre, illetve CirKus nevű családi zenekarára koncentrált.
A 2010-es évek elején az A38-on is többször fellépő svéd dzsesszpunk-szaxofonos, Mats Gustafsson experimentális triójával, a Thinggel vett fel közös lemezt, de dolgozott együtt a RocketNumberNine elektro-duóval is. 2014-ben hosszú kihagyás után megjelentette negyedik szólólemezét, a Blank Projectet, amelynek producere Four Tet, azaz Kieran Hebden volt. Cherry zenei világa is átalakult: absztrakt elektronika, trip hop, dzsessz, soul, ambient és avantgárd hiphop ötvöződik a lemezen. Ezt követte az új CD-jén, amit szintén Four Tettel készített.
Nem is gondolnánk, hogy a Neneh Cherry név mögött egy ekkora zenei legenda lapul meg, akiről valóban nem érdemes lemaradni.