[[video]]Amerikában pénteken mutatták be a John Travolta főszereplésével készült Gotti című filmet, ami gyorsan, alig egy nap alatt kétes hírnevet szerzett magának: nulla százalékon áll a Rotten Tomatoes filmkritikákat gyűjtő oldalon. Tizenhárom kritikus írt a műről, és egy sem akadt közülük, aki akár csak egy apró pozitívumot talált volna benne. Vannak borzasztóan lehúzott filmek a Rotten Tomatoes-on, de a nulla százalék ritka, mint az emberbarát bérgyilkos.
A Kevin Conolly rendezte életrajzi film a New York-i maffiózóról, John Gottiról szól, aki piti drogkereskedőből a hírhedt Gambino család fejévé nőtte ki magát, majd hosszú betegség után egy börtönkórházban halt meg. A kíméletlen keresztapát a szebb napokat is látott John Travolta alakítja, az előzetesek alapján azt hihettük: zseniálisan. Sokan arra vártak, hogy a szerep olyan visszatérés lesz a színésznek, mint a Ponyvaregény volt a kilencvenes években. Ha hihetünk a kritikusoknak, erre nem kerül sor, sőt, a Gotti rövid úton eltűnik a süllyesztőben.
„Nem is az a meglepő, hogy a film egy kiábrándító zagyvaság, hanem hogy milyen sokrétűen borzasztó” – írta a New York Times recenzense. A Hollywood Reportere kevésbé lírai véleményt fogalmazott meg: „Ez a film egyszerűen szörnyű, rosszul megírt, feszültségtől mentes, és csak akkor nem borzasztóan unalmas, ha épp rémesen nevetséges.”
Némi reményt jelenthet az alkotók számára, hogy a hivatásos véleményformálókkal ellentétben a közönség talált pozitívumokat is a filmben, nyolcvan százalékuk – már azoknak, akik vették a fáradtságot, hogy online értékeljék a művet – elfogadhatónak ítélte a Gottit. Persze még az ő véleményük is messze elmarad Keya Morgan producerétől, aki mesterműnek nevezte a munkát: „Ez az egyik legjobb gengeszterfilm, amit valaha láttam”.
Lehet, hogy nem látta
ezeket?Travolta egyébként hozzászokhatott már a zéróhoz, hiszen a Gottival harmadszor sikerült lenulláztatnia magát a kritikusoknál. Az 1983-ban készült Életben maradni című zenés film, és a tíz ével későbbi Nicsak, ki beszél most! főszerepében nyújtott teljesítménye sem ért egyetlen apró százalékot sem az amerikai újságíróknál. Siker helyett elképzelhető, hogy megint készülhet a legrosszabb filmeknek járó Arany Málnára.
(fib)