A The Wall Street Journal elemzése szerint e bejelentéssel az Apple jelezte: belép a filmiparba, és a hollywodi mozi egyik nagy vetélytársává kíván válni. Az Apple műsorgyártásra szánt költségvetése fele annak, mint amit a Time Warner cég leányvállalata, a prémium mozicsatornákat működtető HBO tavaly költött tartalomszolgáltatásra.
A tervek szerint az Apple egyedül jövőre tíz showműsort gyárt, vagy vásárol majd. Eddie Cue alelnök az HBO Trónok harca című sorozatához hasonló zsánerű, jó minőségű műsorokat ígér, és ehhez várhatóan videóra összpontosító új szolgáltatást is indít.
A tartalomgyártást két hollywoodi veterán, a Sonytól elcsábított Jamie Erlicht és Zack Van Amburg irányítja majd. A két szakember júniusban csatlakozott az Apple Los Angeles-i irodájához, ahol az Apple zenei részlegétől vették át a műsorgyártással és -vásárlással kapcsolatos feladatokat. Sajtóhírek szerint már tárgyalnak Hollywood ismert színészeivel leendő forgatásokról.
Az Apple-nek már van videó-üzletága: a digitális zenei és videóanyagok lejátszására alkalmas iTunes médialejátszó. Ez tavaly több mint 4 milliárd dolláros bevételt hozott a cégnek, ám a bevétel a Netflix és az Amazon streaming tartalomszolgáltatásainak bővülésével párhuzamosan folyamatosan csökken.
Elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy az internetes streaming szolgáltatások térhódítása lassan teljesen véget vet a blu-ray- és a DVD-kölcsönzéseknek. Az Amazon például éppen a napokban zárta be egyik európai kölcsönző-szolgáltatását, a Lovefilmet. A streaming szolgáltatások - mint a Netflix vagy a Hulu - sikere pedig egyre több céget indít arra, hogy ezen a piacon is próbálkozzék. A Walt Disney nemrégiben jelentette be: mozifilmjeit kivonja a Netflixről és saját streaming szolgáltatást indít. (MTI)