Nem irigylem a reklámírókat, mert kevés az olyan elképzelés, amit már ne valósított volna meg valaki. Persze a legtöbb esetben a legfontosabb, legyen benne boldog család, ajándékok, karácsonyfa, hó, aztán pí. Néha azért a szakemberek sincsenek a helyzet magaslatán és az egyedi ötletből csak egy borzalom lesz. Például a Telekom Reszkessetek betörős karácsonyi reklámja simán ott van a top szarok között. Bár én már attól is falra mászok, ha még egyszer felcsendül Lorde – Team című száma a Telenor tolmácsolásában. Pedig szerettem azt a számot.

Az EDEKA egyértelműen a könnycsatornákat akarta megcélozni. A videó főszereplője egy magányos nagypapa, aki nagyon cukin készül a karácsonyra, aztán jön a szomorú hír, az üzenetrögzítőn: „Nagyon sajnálják, de idén sajnos megint nem sikerül együtt tölteni a karácsonyt, de jövőre megint megpróbálják és akkor biztos sikerül majd.” Hát, ez sajnos nem jön össze. A papó gondol egy nagyot, és beadja a családjának, hogy meghalt. Ez karácsony előtt igen csak szívenüti a többieket. Összegyűlnek mindannyian és feketébe öltözve elmennek a papa házához. Hát, a papó jól átvert mindenkit, és karácsonyfával és vacsorával várja a családot: „Másképp hogyan tudtalak volna titeket összehozni?”