A filmsztár lánya, Meadow szeptemberben gondatlanságból való halálokozásért beperelte a Porsche gyártóját, azt állítva, hogy az autóból fontos biztonsági berendezések hiányoztak - tudósított a BBC hírportálja. A Porsche válasza szerint Walker "tudatosan és önként vállalt minden kockázatot" azzal, hogy a kocsi utasa lett. Az autógyár ügyvédei a múlt héten benyújtott iratokban úgy fogalmaztak, hogy a színész "a 2005 Carrera GT nagy tudású és tapasztalt használója" volt. Hozzátették: "nyilvánvalóak és ismertek voltak számára a kockázatok és veszélyek. Maga döntött úgy, hogy kiteszi magát azoknak a veszedelmeknek, melyek a jármű használatával járnak".
A két évvel ezelőtti autóbalesetet négy hónapos nyomozás követte, mely megállapította, hogy a balesetben szintén elhunyt Roger Rodas óránként 151 kilométeres sebességgel vezette a Porschét egy olyan szakaszon, ahol 72 volt a megengedett, amikor egy lámpaoszlopnak ütközött.
A 16 éves Meadow Rain Walker beadványa alapján szerint a baleset idején az autó sokkal lassabban haladt, amikor a sofőr elvesztette uralmát felette. Azt is írta, hogy apja biztonsági öve hibás volt, valamint azt is, hogy az autóból "hiányoztak olyan berendezések, melyek megakadályozhatták volna a balesetet vagy legalább lehetővé tették volna, hogy Paul Walker elhagyja a járművet".
Rodas özvegye tavaly szintén beperelte a Porschét, a gyártó szerint azonban a sofőr halála a saját hibájából, nem az autó tervezési hiányosságai miatt következett be.
Anno még a CNN kezdte el vizsgálni, hogy a 100 milliós csodagép mennyire eltér az utcai autóktól, és milyen pokolian nehéz vezetni. A mai sportautókkal ellentétben a Carrera GT-ben nincsen menetstabilizáló elektronika, így a legkisebb hibázást is kegyetlenül megbosszulja. A középmotoros elrendezés miatt is sokkal szokatlanabbul viselkedik, mint orrmotoros társai.
„Ez nem egy kezdőknek szánt autó, amit az is bizonyít, hogy a Carrera GT-t eredetileg egy verseny program keretein belül kezdték el fejleszteni.” – idézi a CNN Eddie Altermant, aki a tekintélyes Car and Driver magazin főszerkesztője. Hasonló véleményen van az a szerelő is, aki egzotikus sportautók szerelésére szakosodott. „Egy igazi versenyautó, amit nagyon nehéz vezetni. Tényleg tudni kell vezetés közben, hogy mit csinálsz, különben hamar megtörténhet a baj.”