promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Háborognak a felhasználók, a Facebook polgárpukkasztó lépése kiverte a biztosítékot

Háborognak a felhasználók, a Facebook polgárpukkasztó lépése kiverte a biztosítékot

Borítókép:  Profimedia/ Illusztráció
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

Hasznosnak tűnő új funkciót vezet be a Facebook, sokan azonban kételkednek a valódi céljában.

A Facebook a közelmúltban bevezetett egy új beállítást, amely egy úgynevezett speciális tárat hoz létre a Facebook mobilalkalmazásban kattintott összes hivatkozásról. Ennek köszönhetően elméletileg könnyebb lesz majd visszakeresni azokat a linkeket, amelyeket az alkalmazás használata során kattintottunk le

Ez azért is érdekes, mert miközben a törvényhozók technológiai szabályozásokat vezetnek be, aminek értelmében az Apple és a Google pedig meg is erősítette az adatvédelmi korlátozásokat, addig a Meta ezzel a lépéssel is úgy tűnik, hogy új módszereket keres az adatgyűjtési birodalma megőrzésére.

A vállalat a Gizmodo cikke szerint az új linkelőzményeket hasznos eszközként mutatja be a fogyasztók számára, miután azzal kínálja a szolgáltatást, hogy a böngészési tevékenységét így egy helyen tudja majd lementeni. A lap szerint azonban ez csak egy másik módja annak, hogy figyelemmel kísérje a felhasználók viselkedését.

Az új beállítással soha többé nem veszít el egyetlen linket sem

– írja a Facebook egy felugró ablakban, amellyel arra ösztönzi a felhasználókat, hogy járuljanak hozzá az új nyomkövetési módszerhez. A cég megemlíti azt is, hogy „Ha engedélyezi a linkelőzményeket, felhasználhatja az adatainkat a hirdetéseinek javítására a metatechnológiákban.

A Facebook egyénként azt megígérte, hogy ha 90 napon belül törli a létrehozott linkelőzményeket, ha valaki kikapcsolja a beállítást, ám ez sem nevezhető életbiztosításnak.

Ez bizonyos szempontból egy adatvédelmi fejlesztés, de a beállítás több kérdést vet fel, mint amennyi választ ad.

A Meta mindig is nyomon követte azokat a linkeket, amelyekre rákattintunk, és ez lesz az első alkalom, hogy a felhasználók láthatják és irányíthatják is majd a cég irányelvének ezt a szegletét. Más szóval, a Meta csak engedélyt kér a felhasználóktól egy olyan nyomkövetési stratégiához, amelyet már több mint egy évtizede használ. 

Ezek után pedig mindenki döntse el maga, hogy kihasználja majd az új funkciót. 

A Facebookról további érdekességeket is megtudhatsz, ha megnézed az alábbi videót!