Brutális felfedezés: 640 kilométerrel a Föld felszíne alatt olyasmit találtak, ami mindent megváltoztathat
Borítókép:  Illusztráció / Profimedia

Igazi kincset találtak a szakértők, ez rengeteg kérdésre választ ad a Földdel kapcsolatban.

Sokan a világűr felé tekintenek, ha rejtélyes dolgokra vágynak, pedig a talpunk alatt, a Földön is van pár olyan titok, amiről mindenképp érdemes lenne lerántani a leplet, hogy jobban megérthessük a bolygónk működését, illetve a múltját. A tudósok, geológusok folyamatosan figyelik a Föld viselkedését, megállás nélkül adatokat gyűjtenek, amik alapján egészen elképesztő teóriákkal állnak elő – és ez mindig is így lesz.

Még 2014-ben olyan felfedezést tettek a szakértők, ami azóta is foglalkoztatja az egész tudományos kört, ugyanis, ha igaz a feltételezés, akkor onnantól kezdve teljesen megváltozik minden, amit eddig a Földről gondoltunk. Sokáig úgy hittük, hogy a Földön lévő víz esetleg külső behatás miatt jelent meg a bolygónkon, és így alakult ki az élet. Nos, könnyen lehet, hogy eddig eltévesztettük az irányt, és a víz valójában végig a föld belsejében volt.

Állítólag egy akkora óceán rejtőzik a Föld felszíne alatt nagyjából 640 kilométerrel, ami háromszor nagyobb, mint az a víztömeg, ami a bolygónk felszínén található.

A legtöbben egy gigantikus óceánként hivatkoznak erre a víztömegre, de ez nem teljesen igaz, ugyanis nem konkrét, folyós víztömegről van szó, hanem olyan vízről, amit magába szívott egy szivacs-szerű, különleges ásvány, amit ringwoodite-nak neveznek – legalábbis erre jutottak a tudósok, ez pedig egy nagyon izgalmas teória.

Egyelőre még nagyon keveset lehet tudni erről, de minden jel arra utal, hogy valóban igaz a felvetés, és tényleg óriási víztömeg van a Föld belsejében, elérhetetlen mélységben. A geológusok hullámok segítségével vizsgálják a dolgot, és remélik, hogy a jövőben többet is megtudhatunk erről, hogy végre közelebb kerüljünk a bolygónk egyik legnagyobb rejtélyének megfejtéséhez.