Döbbenetes bejelentést tett a NASA, elképesztő bizonyítékot találtak a Marson - valószínűleg ez az év egyik legfontosabb tudományos híre
Borítókép:  NASA/JPL-Caltech/UArizona/Cover Images/INSTARimages.com/Profimedia

Óriási bejelentés jött a NASA-tól.

Az elmúlt években már megszokhattuk, hogy futószalagon érkeznek a hírek űrkutatási témákban, és ezeken belül is elsősorban három olyan hot topic van, amelyek körül komoly olvasórétegek alakultak ki. Ilyen a NASA projektje, az Artemis, amelynek keretében 2027-ben azt szeretnék, hogy újra ember léphessen az égitestre, ilyen a James Webb űrtávcső lenyűgöző képküldési mechanizmusa, és ilyen a marsi projekt, a Perseverance és a Curiosity marsroverek kutatási tevékenysége.

A Perseverance esetében pedig arról van szó, hogy komoly bizonyítékokakt szeretnének találni a szakértők arra, hogy a vörös bolygón egykor létezhetett élet, ha pedig létezett, milyen körülmények között lehetett vége.

Most egy nagyobb bejelentést tett az űrhajózási hivatal ezzel kapcsolatban.

Most a Curiosity talált valami egyértelműt víz egykori jelenlétére a Marson. Ehhez fogható bizonyítékra még nem leltek a bolygón. Most marsi sziklákban találtak éppen olyan fodros mintákat, mint amilyeneket éppen a homokba rajzol a víz, miután a partot elérő hullámok később visszatérnek a vízbe. Egykor itt tavak vagy tengerek hullámozhattak a feltételezések szerint.

A felfedezés azért is kuriózum, mivel egy olyan helyen bukkantak rá, amelyről eddig azt gondolták, hogy száraz felület lehetett mindig is. Ez újabb lépés afelé, hogy megfejthessük, valójában hogyan változhatott az évmilliók alatt egy jéghideg, élhetetlen bolygóvá a Mars úgy, hogy előtte egy vízben gazdag, Föld-szerű bolygó lehetett. A tudósok egy elképesztően komplex folyamatot vizsgálnak tehát, hiszen a Mars elsivatagosodása és kiszáradása rendkívül összetett történésrengeteg lehetett.

Ebben a videóban is lehet látni képeket a nagy felfedezésről:

(via Rakéta)