Döbbenetes dologra jött rá az emberrel kapcsolatban a mesterséges intelligencia, erre még az orvosok sem voltak képesek
Olvass tovább...
Ebben változik a bevásárlás.
Nincs mese, az Ai korába léptünk. Ami eddig leginkább sci-fi filmekben volt látható, azok közül a dolgok közül jó néhány megvalósult, és a mindennapok része lett. Egy olyan hétköznapi tevékenység is, mint a vásárlás, változások előtt áll.
Most ne az önkiszolgáló kasszákra gondoljunk, bár a gépek már ott is leváltották a pénztárásokat. De ha eltekintünk a "valódi" élelmiszerboltoktól, és felmegyünk a világhálóra, láthatjuk, hogy az internetes bevásárlás mennyire népszerű lett. Az internetes bevásárlás virágzik. Bármilyen weboldalt nézünk, szinte elárasztják a reklámok. Cipő, táska, ruha, telefon, mosógép, laptop?
„Rendeld meg tőlünk!”
– harsogják a reklámok.
Olvass tovább...
De hogyan hat ki az Ai a netes bevásárlásra?
A Chat GPT megjelenése óta már számtalanszor elhangzott az a teória, hogy ha nem is komplett munkaköröket fog leváltani a mesterséges intelligencia a jövőben, de hatással lesz rájuk, és sok mindenben segítségünkre lehet.
Mire lehet használni az AI-t az e-kereskedelemben? Folyamatosan jönnek az új lehetőségek, de rengetegen kezdték el a termékszövegeket megírni vagy átírni, egy témakörről blogposztot írni, ehhez hirdetés szöveget generálni, hírlevelekhez címsor ötleteket íratni, és még sorolhatnánk. A ChatGPT felületén egy regisztrációt követően ezt bárki megteheti, ingyenesen.
A Shoprenter első lépésben, kedd óta a termékszöveg generálásra használja az AI-t – írja a Pénzcentrum. A ChatGPT mögötti cég, az OpenAI már régóta nyújt fizetős szolgáltatásként elérést a szoftveréhez. Ehhez kapcsolódva gyakorlatilag leállás mentesen tud folyamatosan generálni újabb és újabb tartalmat.
„A kereskedő megnyitja a webáruháza adminisztrációs felületét, belép a termék adatlapjára, és a hosszú leírás mezőnél megtalálja az "Ismertető generálása" gombot. Ezt megnyomva az Open AI generál a termék nevéből egy javasolt leírást. Logikusan felépítve, értékesítés ösztönző szöveget létrehozva, 4-5 mondatban kifejtve. A felugró ablakban ezt a generált szöveget lehet módosítani is, majd pedig elfogadni, és így a szöveg bekerül a termék leírásába. Ha nem tetszik a szöveg, akkor akár újat is generáltathatunk, vagy pedig elvetjük”
- ismertette az új funkciót Kulcsár Róbert István, a Shoprenter társalapítója és vezető tanácsadója.
Olvass tovább...
A szakértő hozzátette: az MI alapú funkció felhasználóinak száma egy nap alatt megháromszorozódott a rendszerben és a felhasználói visszajelzések alapján 97 százaléknak tetszik a funkció. Így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.