promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
A mesterséges intelligencia a vásárlásra is kihat a jövőnkben
Borítókép:  Illusztráció / Profimedia
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Ebben változik a bevásárlás.

 

Nincs mese, az Ai korába léptünk. Ami eddig leginkább sci-fi filmekben volt látható, azok közül a dolgok közül jó néhány megvalósult, és a mindennapok része lett. Egy olyan hétköznapi tevékenység is, mint a vásárlás, változások előtt áll.

Most ne az önkiszolgáló kasszákra gondoljunk, bár a gépek már ott is leváltották a pénztárásokat. De ha eltekintünk a "valódi" élelmiszerboltoktól, és felmegyünk a világhálóra, láthatjuk, hogy az internetes bevásárlás mennyire népszerű lett. Az internetes bevásárlás virágzik. Bármilyen weboldalt nézünk, szinte elárasztják a reklámok. Cipő, táska, ruha, telefon, mosógép, laptop?

„Rendeld meg tőlünk!”

 – harsogják a reklámok.

De hogyan hat ki az Ai a netes bevásárlásra?

A Chat GPT megjelenése óta már számtalanszor elhangzott az a teória, hogy ha nem is komplett munkaköröket fog leváltani a mesterséges intelligencia a jövőben, de hatással lesz rájuk, és sok mindenben segítségünkre lehet.

Mire lehet használni az AI-t az e-kereskedelemben? Folyamatosan jönnek az új lehetőségek, de rengetegen kezdték el a termékszövegeket megírni vagy átírni, egy témakörről blogposztot írni, ehhez hirdetés szöveget generálni, hírlevelekhez címsor ötleteket íratni, és még sorolhatnánk. A ChatGPT felületén egy regisztrációt követően ezt bárki megteheti, ingyenesen.

A Shoprenter első lépésben, kedd óta a termékszöveg generálásra használja az AI-t – írja a Pénzcentrum.A ChatGPT mögötti cég, az OpenAI már régóta nyújt fizetős szolgáltatásként elérést a szoftveréhez. Ehhez kapcsolódva gyakorlatilag leállás mentesen tud folyamatosan generálni újabb és újabb tartalmat.

„A kereskedő megnyitja a webáruháza adminisztrációs felületét, belép a termék adatlapjára, és a hosszú leírás mezőnél megtalálja az "Ismertető generálása" gombot. Ezt megnyomva az Open AI generál a termék nevéből egy javasolt leírást. Logikusan felépítve, értékesítés ösztönző szöveget létrehozva, 4-5 mondatban kifejtve. A felugró ablakban ezt a generált szöveget lehet módosítani is, majd pedig elfogadni, és így a szöveg bekerül a termék leírásába. Ha nem tetszik a szöveg, akkor akár újat is generáltathatunk, vagy pedig elvetjük”

- ismertette az új funkciót Kulcsár Róbert István, a Shoprenter társalapítója és vezető tanácsadója.

A szakértő hozzátette: az MI alapú funkció felhasználóinak száma egy nap alatt megháromszorozódott a rendszerben és a felhasználói visszajelzések alapján 97 százaléknak tetszik a funkció. Így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás