A bioetanol zsákutca, az elektromos autó önbecsapás, az emberi civilizációra 20 éven belül katasztrófa vár
Olvass tovább...
Nem szabad teljesen lemeríteni az akkumulátorokat, mert az nagy bosszúságot okozhat.
Az elektromos autózás a közlekedés jövőjét jelenti, Magyarországon is egyre több akkumulátorral működő jármű halad az utakon. A látszat ugyanakkor csalóka, hiszen idehaza még mindig csupán 43 ezer zöld rendszámú autó volt forgalomban 2021 végén, vagyis bőven van helye a terjeszkedésnek.
Ki tudja, hogy az olyan „kegyes csalások”, mint amilyenre a közelmúltban is fény derült, vajon segítik vagy akadályozzák az elektromos járművek elterjedését? Angliában végeztek teszteket különféle márkákkal, és akkor jöttek rá, hogy a fogyasztási adatok bizony nem mindenben felelnek meg a valóságnak.
Olvass tovább...
A gyártók szeretnek biztosra menni, ezért általánosnak mondható, hogy amikor a fedélzeti komputer már azt jelzi, hogy csontüresre fogyott az akksi, akkor valójában még akár 30 kilométerre elegendő szufla volt benne.
Ennek nyilvánvalóan az az oka, hogy a sofőrök ne hagyják az utolsó pillanatra a feltöltést, illetve ne kerüljenek olyan kellemetlen helyzetbe, hogy még a legközelebbi töltőállomásig sem tudnak elvergődni.
Olvass tovább...
Az angliai tesztek során a BMW i4 teljesített ezen a téren a legjobban (nála mérték a 30 kilométeres értéket), míg a legrosszabbul a BMW iX3, de még annál is maradt 8 kilométerre elegendő energia, amikor a számítógép zérót jelzett.
Nem túl biztató hír, hogy a gyártók előrejelzései és a gyakorlati tapasztalatok jelentősen eltérnek egymástól. A listavezető BMW i4 esetében például 555 kilométeres hatótávolságot adtak meg egyetlen töltéssel, ehhez képest a valóságban 508-at tudott teljesíteni a kocsi, ami 8 százalékkal kevesebb. Ez persze semmi a Tesla Model 3-hoz képest, amely 18,6 százalékot csalt ezen a téren.