Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

2perc tudomány: hogyan mossák az agyunkat pszichológiai trükkökkel?

2perc tudomány: hogyan mossák az agyunkat pszichológiai trükkökkel?

Tech & Tudomány

2perc tudomány: hogyan mossák az agyunkat pszichológiai trükkökkel?

Tech & Tudomány

Promotions 09:09

A keretezés egy olyan pszichológiai hatás, amiben nem mindegy, hogy egy dolog pozitív vagy negatív hatását tálaljuk, ugyanis más-más eredményt von maga után.

Nézzünk meg egy konkrét példát:

Melyik kijelentést hallanánk szívesebben?

  • 90% esélyünk van túlélni ezt a betegséget.
  • 10% esély van rá, hogy belehalunk a betegségbe.

Hiába jelenti mind a két mondat ugyanazt, mégis szívesebben halljuk az első verziót. A média által tálalt hírek logikusan vannak felépítve és tudatosan befolyásolnak minket ilyen apró trükkökkel.

A kommunikáció fegyver, az általa használt szavak különböző érzéseket keltenek bennünk ezáltal érve el a kitűzött célt. A gyógyszeripar egyik kedvelt trükkje, hogy eltúlozzák az egészségünkre, biztonságunkra, biztonságérzetünkre vonatkozó kijelentéseket.

Amikor abban a hitben vagyunk, hogy magunk hoztunk meg egy döntést, vagy jutottunk arra a következtetésre, közben megtörténhet, hogy manipuláltak minket és nem is ezt a döntést hoztuk volna meg alapesetben és csak egy kommunikációs technikának estünk áldozatul. Ezek a fegyverek a marketing és a politika elengedhetetlen eszközei.

Ennek csupán az a veszélye, hogy általában érzelmi befolyás alapján hozzuk meg döntéseinket és nem értelmi alapon, így könnyen előfordul, hogy egy hirtelen hatás miatt érdekeinkkel ellentétesen döntünk és cselekszünk.

Így, fontos döntés előtt érdemes több oldalról megközelíteni az adott kérdést és gyanakodva tekinteni affelé, hogy mi lehet a mögöttes szándék.

 

Borítókép: Profimedia- illusztráció

Legolvasottabb hírek

Legújabb galéria