Fúrott lyukak találhatók a Marson! Ezekről végre a NASA is elismerte, hogy nem a természet művei
Borítókép:  NASA

A vörös bolygó újabb titkát leplezték le.

A Mars egyre tüzetesebb felfedezése során a kutatók elsősorban arra számítanak, hogy a természet erőinek munkájával találkoznak, és a különféle eróziók hatását tanulmányozhatják. A „normálistól” eltérő jelenségeket nem kedvelik, ezért általában szemérmesen hallgatnak is róluk.

Nem úgy azok az éles szemű fürkészek, akik minden különleges felszínformában idegen civilizáció (hajdani) jelenlétét sejtik. Legutóbb például a Marsról kapott felvételeken elképesztően furcsa, szabályos fúrt lyukakat vettek észre.

Az első látásra mindenkinek egyértelműnek tűnhet, hogy a természet ilyen furatok megalkotására nem képes. De akkor honnan származnak? Végre tényleg megvan a bizonyíték a marslakók, idegenek létezésére?

Sajnos, úgy tűnik, hogy a nagy leleplezésre még várni kell, a NASA ugyanis töredelmesen bevallotta, hogy az emberiség felelős a meghökkentő lyukakért. Ha valaki most rongálást kiált, annak el kell árulnunk, hogy nem is egy-kettő, hanem több mint 30 ilyen furat készült a vörös bolygó felszínén.

A huligán pedig az amerikai Curiosity marsjáró, amely 2012 augusztusa óta vandálkodik a Marson. Robotkarja segítségével mintákat vesz a talajból, hogy a földi tudósok kielemezhessék azokat, így még jobban megismerhessék a távoli égitestet.

A lyukakat az ufóhívők valószínűleg észre sem vették volna, ha maga a NASA le nem fotózza azokat. A furatok ugyanis mindössze 1,6 centiméter átmérőjűek és 6,4 centiméter mélyek – de ezek megalkotása is éppen elég munkát jelentett a marsjáró számára.