promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
King’s Bounty II teszt - Tényleg a királyoknak való ez a stratégiai és szerepjáték?

King’s Bounty II teszt - Tényleg a királyoknak való ez a stratégiai és szerepjáték?

Borítókép:  Koch Media
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

A King's Bounty egy furcsa sorozat, mindig is inkább stratégia volt, mint RPG, vagyis inkább a taktikáról, a pénzszerzésről és a taktikai harcról szólt, mint az epikus szerepjátékról és a felfedezésről. A legújabb rész ezen próbált kicsit változtatni - sajnos nem túl sikeresen...

A King's Bounty II az 1C Entertainment régóta várt folytatása a 2008-as King's Bounty The Legend fantasy szerepjátéknak. Három karakter egyikét irányíthatod, akiknek mindegyike arra hivatott, hogy Nostria birodalmának hőse legyen: a harcos Aivar, egy nemesi család leszármazottja és a királyi gárda lovagja, a mágus Katherine, Nostria zord hegyvidékének uralkodóinak grófnője, vagy a paladin Elisa, egy lóriániai parasztlány. A választásod határozza meg a rendelkezésre álló képességeidet és a különböző területek elérhetőségét a játék során.

XCOM-rajongók előnyben

A fő játékmenet a Nostria földjein bolyongó különféle lények elleni, körökre osztott csaták formájában zajlik, melyek a szakállas törpéktől a kolosszális kőgólemekig bármilyenek lehetnek. Amint találkozol egy ellenséggel, a csata egy hatszögletű rácson fog kibontakozni, és az XCOM-hoz hasonlóan te fogod irányítani az eddigi utad során megszerzett egységeket, és a stratégiai játékokra jellemző módon mozogsz és támadsz a különféle csatamezőkön. Mivel minden egységnek különböző statisztikái vannak, amelyek meghatározzák, hogy milyen messzire tudnak mozogni, milyen erősen ütnek, és milyen hatótávolsággal támadnak, ezek a csaták tengernyi stratégiai lehetőséget kínálnak és igazán élvezetesek lehetnek.

Azonban egy rossz lépés is nagyon sokba kerülhet, mivel egy egység halála végleges, és nincs mód arra, hogy visszatérjenek. Továbbá, ha az összes egységed elesik a csatában, vagy újra kell töltened egy korábbi mentést, vagy hosszabb ideig kell felfedezned a birodalmat, hogy új sereget toborozz magadnak.

Open-world kalandok

A csaták között egy harmadik személyű, open-world kalandban lesz részed, amelyben szabadon felfedezheted Nostria birodalmát, ládákat találhatsz, amelyeket kifoszthatsz, különböző mellékküldetéseket teljesíthetsz Nostria lakói számára, és új egységeket vásárolhatsz a térképen szétszórt városokban található toborzóknál. Bár vannak tevékenységek a körökre osztott csatákon kívül is, a világ nagyon sivárnak tűnik, és ezen az sem segít, hogy egy örökkévalóságig tart az utazás rajta. A játékos elég lomhán tud mozogni, és a bizonyos területekre erősen korlátozott lovon való utazás borzasztóan unalmas tud lenni. 

Ha hajlandó vagy időt szánni a harcrendszer és a King's Bounty II sikeréhez szükséges stratégiák megtanulására, akkor a King's Bounty II igazán élvezetes kihívást jelenthet. A játék azonban nagyon könyörtelenül bánik az időddel, arra kényszerít, hogy órákat tölts unalmas mellékküldetések teljesítésével és különböző helyek fosztogatásával, csak azért, hogy szintet tudj lépni, különben a következő fő küldetés során a fűbe haraphatsz, mert elég kemények a kihívások. 

A King's Bounty II-t összeségében tényleg csak a hardcore stratégia- és RPG-rajongóknak tudom ajánlani és sajnos az is egyértelmű, hogy a játék nem nőtt fel régi hírnevéhez..