Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Befellegzett a kamionoknak: villámgyorsan megkaphatjuk a kikötőkbe érkező árukat

Befellegzett a kamionoknak: villámgyorsan megkaphatjuk a kikötőkbe érkező árukat

Tech & Tudomány

Befellegzett a kamionoknak: villámgyorsan megkaphatjuk a kikötőkbe érkező árukat

Tech & Tudomány

Promotions 22:22

A hyperloop technológia talán nem is az utasszállítás forradalmasítója lesz.

Ha igaza lesz Elon Musknak, akkor a hyperloop rendszer hamarosan a 21. század egyik uralkodó technológiájává válik. Az alapját azok a kapszulák képezik, amelyek egy légritkított csőben haladnak, így hihetetlenül nagy sebességre gyorsíthatók fel, viszonylag kis energia-befektetés révén.

Sokáig az utasszállítás forradalmasítójának tartották, de most úgy néz ki, hogy a teherszállítás terén hamarabb fog karriert befutni. Aminek a légi és közúti áruszállítók biztosan nem örülnek majd, mert a hyperloop könnyen háttérbe szoríthatja az ő megoldásaikat.

A német HHLA és az amerikai HyperloopTT cégek együttműködése révén egyre tisztábban látszik, hogy a légritkított csövek és a bennük száguldó, nagy teherbírású kapszulák kiválóan alkalmasak a kikötőkbe érkező áruk továbbítására a szárazföld belsejébe.

A konténerekbe rakott cikkek akár 900 km/h sebességgel is mozgathatók ezzel a technológiával

(ez a repülőkkel összemérhető), ami nyilvánvaló előnyt jelent a gyorsan romló áruk esetében. A jelenlegi fejlettségi szint mellett naponta akár 2800 konténer is elindítható, mégpedig anélkül, hogy a járműforgalom vagy bizonyos környezeti hatások mindezt akadályoznák.

A német-amerikai kooperáció kapszuláit a spanyol Mormedi cég tervezte, de egyelőre csak fantáziarajzon létezik. A lövedékhez hasonló, áramvonalas kialakítású „boxok” teteje szétnyílhat, így lehet a belső térbe konténert elhelyezni.

A HyperPortnak nevezett rendszernek azért is van létjogosultsága, mert egyrészt rendkívül környezetbarát, másrészt pedig a 2023-ra már 12 billió dolláros forgalmat bonyolító logisztikai iparnak égetően szüksége van az eddigieknél hatékonyabb megoldásokra.

A technológiával többen is kísérleteznek, és a Virgin Hyperloop One szerint ez 50 százalékkal energiatakarékosabb lesz a gyorsvasutaknál, illetve csupán tizedannyi energiát zabál fel, mint a repülőgépes teherszállítás.

Borítókép: Profimedia