Elérhetőségek

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Egy hold lehet az emberiség új lakhelye? Avagy „Szauron szeme” az űrből figyel minket

Promotions 15:34

A tudósok nemrégiben felfedeztek a Naprendszeren túl egy Jupiter-szerű bolygót. Az égitestről és környezetéről fotók is készültek, és nem te vagy az egyetlen, akinek A gyűrűk ura című film főgonosza jut eszébe róluk.

A felfedezés egyébként nemcsak a lenyűgöző látvány miatt jelentős, hanem azért is, mert a planétát egy poros, törmelékes agyagkorong zárja közre, amely alkalmas lehet arra, hogy vadonatúj holdak keletkezzenek belőle.

A felfedezés által új információkhoz juthatunk a holdak evolúciójával kapcsolatban, ami azért is rendkívül fontos, mivel a holdakról úgy gondolják, hogy több lehetőség rejlik bennük az élet kialakulása és fenntartása tekintetében, mint a bolygókban.

Az újonnan felfedezett bolygó kísértetiesen hasonlít a Jupiterhez, amelynek gyűrűrendszere számos holdat hozott létre.

„Az új megfigyelések azért is meghatározóak, mert általuk alátámaszthatjuk azon elméleteinket a bolygók keletkezésével kapcsolatban, amelyek eddig csak feltételezések voltak”

– magyarázza Jaehan Bae, az Egyesült Államokban működő Carnegie Tudományos Kutatóintézet Föld- és Bolygókutató Laboratóriumának munkatársa, a tanulmány egyik szerzője.

„Az újonnan felfedezett bolygórendszer különleges bepillantást nyújt a bolygó- és holdkeletkezés folyamatába"

– teszi hozzá Stefano Facchini, az ESO kutatója.

(metro.co.uk)