promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Erőt veszít az elektromos Porsche, mehet vissza mind a szervizbe
Borítókép:  Profimedia
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Ahogy az lenni szokott, egy viszonylag kis értékű alkatrész okozza a bajt.

A Porsche 2019-ben mutatta be első teljesen elektromos autóját, a Taycan EV-t. Tavaly már 20 ezer darabot adtak el belőle, ami a német márka éves értékesítésének 7 százalékát jelentette. A Tesla Model S kihívójának szánt masinával azonban most gondok adódtak.

A 2020-as és 2021-es négyajtós modelleket mind visszarendelik a szervizekbe, mert érthetetlen módon erőt veszítenek. A Porsche abban bízik, hogy egy kis szoftverfrissítéssel megoldható a probléma.

Világszerte mintegy 43 ezer Taycant érint a dolog, lényegében az eddig eladott összes darabot. A visszahívásokra azután került sor, hogy egyre több tulajdonos panaszkodott arra, miszerint a csodamasinákból egyszerűen elfogy a szufla a tartós működtetés során.

Néhányan ilyenkor már újraindítani sem tudták az elektromos kocsit, ami érthetően bosszantó dolog. A hatóságok szerint egy hibás 12 voltos akkumulátor kapcsolja le az autó teljes elektromos rendszerét.

Az újonnan készült Porschék már eleve megkapják a frissítést, amivel a probléma elkerülhető. A többieknél a szervizek ingyen orvosolják a gondot. A tulajdonosok egy honlapon tudják ellenőrizni, hogy az ő masinájuk érintett-e a kérdésben.

A Porsche Taycan különböző változatai 50–60 millió forint közötti áron vásárolhatók meg. Nulláról százra 2,8 másodperc alatt gyorsulnak fel, a teljesítmény akár a 761 lóerőt is elérheti. A 400–450 kilométeres hatótávolság tisztességesnek mondható.

Nemrég a hátul hajtott Taycanoknak elkészült egy „olcsósított” változata, amely a kínai piacon debütált. Ennél nem két, hanem csak egy villanymotort építenek be, amivel 5,4 másodperces gyorsulásra képes (0-ról 100-ra), az ára viszont „csak” 30 millióról indul.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás