Elérhetőségek

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Megalkották Nagylábat? Félig embertől, félig majmoktól származó embriókkal kísérleteznek

BV 15:34

Többtucat emberi őssejtet fecskendeztek be a tudósok a fejlődő majomembriókba, az eljárással létrehozott hibrideket laboratóriumi körülmények között tartják életben.

Ezek az emberi majomembriók valamikor hasznos modellként szolgálhatnak majd az emberi betegségekkel, a magzati fejlődéssel és az öregedéssel kapcsolatban

– állítják a tanulmány szerzői egy új jelentésben, amelyet április 15-én tettek közzé a Cell nevű folyóiratban.

Az embriókban lévő állati és emberi sejtek kölcsönhatásának vizsgálata által a tudósok arra a kérdésre kaphatnak választ, hogy hogyan támogathatják az emberi sejtek túlélését az állati szervezetben.

A kutatás tehát voltaképpen arra irányul, hogy hogyan lehetne előmozdítani az emberi szervek növesztését az élő állatok testében.

Természetesen a kimérák – vagyis az egynél több DNS-készlettel rendelkező élőlények – kifejlődése komoly etikai aggályokat is felvet, különös tekintettel arra, hogy mennyi ideig szabad hagyni az ilyen embriók fejlődését.

Bár a kutatást vezető professzor szerint a program megfelel minden jelenleg érvényben lévő etikai és jogi irányelvnek, az interneten máris azon tanakodnak az emberek, vajon az embriók által Nagylábat fogják-e megalkotni, mivel a titokzatos lényről sokan azt gondolják, hogy az ember és a majom közötti evolúció hiányzó darabja.

Mindenesetre reméljük, nem most vette kezdetét A majmok bolygója című könyv élő változata.

Borítókép: Profimedia