Aranyásás közben százmillió éves meteoritkráterre bukkantak
Borítókép:  MENAHEM KAHANA / AFP

Ausztrália harmadik legnagyobb aranybányász cégének egyik birtokán százmillió éves, öt kilométer átmérőjű meteoritkráterre bukkantak.

Az MTI szemlézte a Guardian azon cikkét, amely arról ír, hogy

Nyugat-Ausztráliában, az ország legnagyobb aranybányász cégének egyik földbirtokán százmillió éves meteoritkráterre bukkantak.

Érdekesség, hogy a kráter szabad szemmel nem látható, a szakemberek elektromágneses vizsgálattal bukkantak a nagyjából öt kilométer átmérőjű, „Ora Banda" névre keresztelt kráterre, ami egyébként az egyik legnagyobb a Földön.

Jelentős és váratlan, így jellemezte a felfedezést Jayson Meyers geológus, aki elárulta, azért maradhatott láthatatlan az öt kilométer átmérőjű, rendkívüli sík vidéken felfedezett kráter,

mert az idők folyamán feltöltődött.

Meyers elárulta, van még pár ilyen odakint, ezeknek a felfedezése pedig segítheti a kutatókat annak jobb megbecslésében, hogy legközelebb mikor csapódik meteorit a Földbe.

„Feltehetőleg több aszteroidával ütköztünk, mint eddig gondoltuk" – tette hozzá Meyers, aki hozzátette, ahhoz, hogy ekkora krátert okozzon, a meteoritnak nagyjából száz-kétszáz méter átmérőjűnek kellett lennie. A szakember szerint a talaj gyakorlatilag besüppedt a nyomástól, ám aztán visszaemelkedett, mint egy rugó.