Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Tényleg népautó lesz a Volkswagen ID.3? – videó

Tényleg népautó lesz a Volkswagen ID.3? – videó

Tech & Tudomány

Tényleg népautó lesz a Volkswagen ID.3? – videó

Tech & Tudomány

Sz. É. 13:50

Bemutatta a Volkswagen az ID.3-at, új logóval, trendi dizájnnal jön az első csak elektromos motorral forgalmazott modelljük.

A Frankfurti Autószalon egyik legérdekesebb újdonsága a Volkswagen új korszakának első tagja a teljesen elektromos ID.3. Ez az a népautónak készült kocsi, ami szerintük olyan nyomot hagy majd az autóiparban, mint a Bogár vagy a Golf. Az ID.3 nem csak ebben első, az új MEB platformot használja, ami nagyban egyszerűsíti a gyártást és komoly versenyelőnyt jelent. Lényege, hogy pár megkötéssel szinte bármekkora méretű autót lehet belőle készíteni.

Alapja a tisztán elektromos autók sajátossága: a szendvics szerű padlólemez, ebben helyezik el az akkumulátort. Az egészet egyfajta épitőkészletként lehet elképzelni, mint a 2012-ben bemutatott MQB-t, ami például Polótól a Kodiaqig kiszolgálja az összes keresztmotoros Volkwagen/Audi/Seat/Skoda modellt. 

Annyira kiemelik az újdonság erejét, hogy az ID.3-mal bemutatták új logójukat is, egyszerű vonalrajz szerű VW embléma lesz ezentúl minden modellen. Méretben az új Volkswagen a Golf mérete, azaz a kompakt középkategória, ahol jelenleg a Nissan Leaf kvázi tarol, aminek ebben a méretben és árban nem sok kihívója akad, és elég régóta árulják.

Kinézetre és beltérben is próbál merőben új lenni, talán ezzel is a változást kihangsúlyozva. A furcsa külső a minél nagyobb hatótávot szolgálja, ahogy az áramvonalas felnik is – ennek ellenére nem kiemelkedő a 0,26 Cw értéke – ebben a szedán formával nem tud versenyezni, a Tesla Model 3 már 0,23-mal büszkélkedhet. Természetesen teljesen LED-es lámpákkal érkezik, tele van Teslánál megszokott apró gegekkel, a fékpedálon egy pause szimbólum, míg a gázpedálon egy lejátszás gomb látható. A kulcsnélküli indítású autó, amennyiben érzékeli tulajdonosa közeledését, fényjátékkal üdvözli az első lámpájával. Természetesen többszínű fényezéssel formás kis autót kapunk. Érdekes a fekete műanyag elem a szélvédő előtt, és a hátsó ajtó fekete fényezése is kiemeli a formát. 

A beltérben a First edition különleges fehér bőrkormánya, és különleges szövettel borított ülései jól néznek ki. A helykínálat nagy, köszönhetően a helytakarékos hajtásrendszernek. A beltérben nagy meglepetések nincsenek, középre egy érintőkijelző került, valamint a sofőr előtt is van egy kisebb. Az anyagok minőségét erősen befolyásolja az autó ára, a műszerfaltól távolodva egyre keményebb műanyagokkal operáltak. Középen rengeteg tárolórekeszt kapunk, ennek esett áldozatul a könyöklő, lehajtható van csak. Hátul is el lehet férni benne, csomagtartó is maradt.  A kormány és a kezelőszervek a VW konszern polcairól érkeznek, ahogy a vezetési segédletek is – magától parkol, sávelhagyásra figyelmeztet, ráfutás esetén fékez. 

Az első kapható verzió a közepes 53 kWh-ás akkucsomaggal, 420 kilométeres hatótávval 40 ezer euróért lesz kapható, az olcsóbb 45 kWh-osnak 30 ezer euró lesz – ez körülbelül 320 kilométerre elég. Érkezik majd egy nagyobb kapacitású, 77 kWh-os, ami akár 550 kilométert is megtehet, tölteni 50 kWh-val lehet, felárért ennek akár duplájával is. 

A gyártó szervizháttere mellett valószínűleg a 10 millió forint körüli ára fogja majd eladni – állami támogatással nagyjából ennyibe fog kerülni az olcsóbb verzió. Ebben a mezőnyben kemény a verseny.

Borítókép: Volkswagen.