Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

A Honda piacra dobja a legcukibb villanyautót – galéria

Tech & Tudomány

Sz. É. - 2019.09.10. 13:50

A Honda E sorozatgyártása hamarosan beindul, szinte tanulmányautó és most mégis bárki megveheti.

A Honda nyilvánosságra hozta az E végleges adatait, ezzel már biztos gyártásba kerül mindaz, amiről sokan azt hitték sosem jut ki az utcákra. Már a forma is egy ügyes házon belüli múltidézés, az arányok és az első lámpa az első generációs Civicről lehet ismerős. Az új modellben azonban sem üvöltő benzinmotor, sem óramű pontosságú váltó nem lesz, ugyanis tisztán elektromos hajtású. Ráadásul a hátsó kerekeket fogja hajtani!

Kétféle motorteljesítmény közül lehet választani: 136 és 154 lóerő. Az akkumulátorcsomag 35,5 kWh, ami nem kimagasló érték, de az E így is 200 kilométer feletti távot képes megtenni egy töltéssel. Természetesen támogatja a gyorstöltést (100 kW), fél óra alatt akár 80%-ot is elérhetünk az autó elején található CCS2 csatlakozón keresztül. A gyorsulása 8 másodperc százig, az indulástól rendelkezésre álló 315 Nm nyomaték városi használatban több mint elég. A két tengelyen egyenlő súlyeloszlást értek el, ennek köszönhetően az autó semlegesen és stabilan viselkedik majd az ígéretek szerint.

Mivel a gyártó városi közlekedésre szánja első teljesen elektromos autóját és több szokatlan funkcióval is próbálja vonzóbbá tenni. Beszálláskor Tesla Modell S-hez hasonló, egy villanymotor által kitolt kilincset foghatunk elől, míg hátul egy kis billenthető füllel nyitjuk az ajtót. Visszapillantó tükrök helyett az Audi E-tronban már látott kamera van csak, ezeknek a képét a két szélső kijelzőn láthatjuk.

További érdekesség a Hondától nem megszokott beltér, az E belülről inkább hasonlít egy menő bútorbolt katalógusára, mint egy városi kisautóra.Mindenhol gusztusos anyagokkal dolgoztak, fa és puha szövetek, letisztult vonalak jellemzik. A műszerfalat teljes szélességében 5 kijelző tölti ki, ezeken a navigációtól a megtehető távig mindent láthatunk, sőt a megjelenített képet akár át is mozgathatjuk a kijelzők között. A manapság már szinte mindenhol megjelenő mesterséges intelligencia ebben a modellben is megjelenik, hangutasításokkal vezérelhetjük.

Elérhető benne az egypedálos vezetési mód: ha elengedjük a gázpedált visszatölt, és ezzel hatalmas lassulás érhető el, akár a féklámpa is kigyulladhat. A hátsókerékhajtás járulékos előnye a rendkívül kis fordulókör, ez is tovább javítja a manőverezhetőséget. A Honda eddig a hasonlóan cuki kisautóit legtöbbször csak Japánban árulta, az ottani szabályozásoknak megfelelve, azonban az E csak Európában lesz kapható. Ez főleg a furcsán számolt károsanyag-kibocsátási normák eléréséhez szükséges. Magyarországon valószínűleg csak 2020 nyarán lesz kapható, azonban már ismerjük a modellárakat:

  • a 136 lóerős 9 599 000 forintba
  • a 154 lóerős E Advance 10 999 000 forintba kerül.

Legfrissebb híreink

Vissza a főoldalra.
A magyar falu, amely 1956-ban független lett, és tankkal védte határait