Elérhetőségek

programok@promotions.hu

Három új bolygót találtak, lakható is akad közöttük

Három új bolygót találtak, lakható is akad közöttük

AA - 2019.07.31. 21:30

A környezet egész kellemes odafent, annak a három bolygónak az egyikén, amelyet a NASA űrszondája fedezett fel. A lakható zónába esik.

A NASA exobolygóvadász űrszondája keresett és talált. Mégpedig ezúttal három új bolygót, amelyek a TOI-270 nevű csillagrendszerben,

egy szomszédos törpecsillag körül keringenek.

Az exobolygók a Naprendszeren kívül keringenek egy-egy csillag körül. Az újonnan felfedezettek közül kettő gáz halmazállapotú, és kétszer akkora, mint a Föld, a harmadik viszont Föld méretű (kicsit nagyobb csak), szilárd a felszíne és a PhysOrg alapján a távirati iroda azt írja, hogy a lakható zónában található.

Utóbbi azt jelenti, hogy a felszínén uralkodó hőmérséklet lehetővé teszi, hogy a víz folyékony legyen, ehhez elég távol van saját csillagához. Stephen Kane, a Kaliforniai Egyetem kutatója szerint:

„Nagyon kevés ilyen planétát találtunk eddig lakható zónában, és ezek közül is csak néhányat egy csendes csillag körül, szóval ez egy ritka felfedezés."

Borítókép: A lakható bolygó felfedezése a NASA exobolygóvadász űrszondájának érdeme (AFP-illusztráció)