Egymilliárd liter benzint spórolt Amerika az e-autókkal
Olvass tovább...
Két német intézet kifejlesztett egy olyan elektromos motort, melyben a fém alkatrészeket műanyagra cserélték. A szerkezet könnyebb, mint a mostani motorok és a megtermelt elektromos energia közel száz százakát képes hasznosítani. Ha piacra dobják, forradalmasíthatja az e-autó szektort.
Az e-autók egyik hatalmas előnye – a szén-dioxid kibocsátás kizárása mellett –, hogy a bennük lévő motorból sokkal kevesebb energia vész el, mint a hagyományos, belső égésű motorokból. Míg az üzemanyag kémiai energiájának még a legprímább motorok is csupán a 40 százalékát képesek felhasználni, addig az e-kocsik motorja által termelt elektromos energia nagyjából 90 százalékban hasznosul. Még.
Olvass tovább...
Az e-mob.hu cikke szerint a Fraunhofer Institute for Chemical Technology (ICT) és a Karlsruhe Institute of Technology (KIT) német kutatói most azon dolgoznak, hogy közel száz százalékra tornásszák fel az energiafelhasználást az e-autókban.
A most kifejlesztett műanyag borítású motor álló/statikus részei körül kerek helyett szögletes kábeleket helyeznek el, ami több helyet biztosít a motor hűtőborításának.
A statikus elemek köré épített szögletes kábelek (fraunhofer.de) |
Ez még inkább mérsékelni fogja a motorház túlmelegedését, a hűtési hatékonyságnak köszönhetően pedig lehetőség nyílt rá, hogy a motort immár ne fémből, hanem hőre keményedő műanyagból rakják össze.
A fejlesztést vezető Robert Maertens, a Fraunhofer ICT kutatója kiemelte, hogy a fém műanyagra cserélésével a motor előállítása olcsóbb lesz, maga a szerkezet pedig értelemszerűen sokkal könnyebb. Szinte hihetetlen, de a prototípust mindössze négy perc alatt össze lehet rakni, s ha elkezdődik a tömeggyártás, ez még gyorsabb lesz.
Olvass tovább...
A fejlesztők becslései szerint, ha minden a tervek szerint megy, akkor a mostani 90 százalékos energiahasznosulás 98-ra fog nőni, a Fraunhofer motorban, ami egyedülálló teljesítmény.