50 éve repült először a Concorde, Phil Collins sokat köszönhet neki
Olvass tovább...
Egy egész hálózatot építenek ki a csehek TGV-ből, vagyis Franciaország híres gyorsvasútjából, miután a két ország megállapodott a szabályok és a szabványok átvételéről. Ez azért nem megy majd egy-két nap alatt, de egy-két év alatt sem.
A francia közlekedés talán legnagyobb csodája a Concorde mellett a TGV, míg egyikük a levegőben ért el kiemelkedő eredményeket a gyorsaságával, másikuk a vasúti síneken. A TGV messze megelőzve a korát 270-320 kilométer/órás sebességre volt képes akkor,
amikor Európa más tájain még nagyon döcögtek a szerelvények.
Olvass tovább...
Csehország hat év múlva kezdi el nagy sebességű vasúti hálózatának kiépítését a francia TGV társaság szabályai és normái szerint a távirati iroda szerint. A francia szabályok átadásárért a csehek 11 millió koronát, vagyis mintegy 143 millió forintot fognak kifizetni a franciáknak. A marokkói gyorsvasútak mellett részben a francia szabályok szerint épültek a spanyolországiak is.
A franciaországi normák átvétele viszont öt évvel lerövidíti
a cseh nagy sebességű vasutaknál az előkészítés folyamatát a csehek szerint. Az első szakaszban három próbaútvonal létrehozását tervezik: Prága, Brünn és Ostrava mellett. Az egész TGV-hálózat kiépítése viszont több mint két évtizedig eltarthatnak, a költségek pedig 600 milliárd korona fölé emelkedhetnek.
Olvass tovább...