Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Hajdú-Bihar megye
Zupkó Tamás
+36 70 4084805
zupythomas [kukac] gmail.com

Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Melles Maximillián
+36 30 4753880
maxi@promotions.hu

Szerkesztők
amarus@promotions.hu
pepe@promotions.hu

Sofőr nélküli buszt tesztel a Volvo

Tech & Tudomány

MM - 2019.03.10. 17:44

A Volvo a szingapúri Nanyang Technológiai Egyetemmel együtt végzett fejlesztés eredményeként megalkotta a világ első, nagy kapacitású önvezető járművét. Rendszerét mesterséges intelligencia kezeli, környezetbarát és még a dizájnra is figyeltek.

Az önvezető járművek jelentik a jövőt, ezt a Volvonál is pontosan tudják. A jelenleg kínai tulajdonban lévő, egykoron svéd autógyártó cég nemrégiben egy újdonsággal állt elő: sofőr nélküli elektromos buszt készítettek, méghozzá nem is kicsit.

A 12 méteres busz kapacitása 93 fő és a nemzetközi tömegközlekedési hálózatokban használt társaival ellentétben ez az elektromos jármű 80 százalékkal kevesebb energiát használ, mint egy azonos méretű dízel busz.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy képesek voltunk megalkotni ezt az önálló vezetési technológiával rendelkező járművet. Szerintünk ez az iparág egyik legfontosabb mérföldköve, és egy fontos lépés az általunk megálmodott tisztább, élhetőbb és biztonságosabb városok irányába”

– mondta Håkan Agnevall a Volvo Buses elnöke.

(Fotó: dezeen.com)


A szingapúri Nanyang Műszaki Egyetemmel (NTU) együttműködve tervezett busz mesterséges intelligencia által működtetett érzékelőket és navigációs vezérlőket használ.

Az operációs rendszert kiberbiztonsági intézkedésekkel is támogatják annak érdekében, hogy garantálják a közutakon való biztonságos közlekedést.

(Fotó: dezeen.com)


Ez párhuzamosan fut egy "tehetetlenségi irányító egységgel”, amely a busz sebességét és mozgását méri. Mindez javítja a busz navigációját, ha egyenetlen terepen vagy éles kanyarokban halad.
Az érzékelők és a navigációs vezérlők közé tartoznak a fényérzékelők és a távolságmérő szenzorok, a sztereó látás kamerák, amelyek 3D-s képeket készítenek, valamint a globális navigációs műholdrendszer. Utóbbi hasonlít a hagyományos GPS-hez, de több adatforrást használ a nagyobb pontosság érdekében.


Jelenleg két buszt tesztelnek, az egyiket a Nanyang Egyetem kampuszán, a másikat pedig a szingapúri tömegközlekedési szolgáltató állomásán.

Ha a tesztek sikeresnek bizonyulnak, a buszok először az ázsiai városállam ingázó lakosságának életét könnyíthetik meg, hatékonyabb, kényelmesebb és megbízhatóbb utazási lehetőséget biztosítva számukra.

Minden más a jövő zenéje.

Borítókép: Verdict

Vissza a főoldalra.
A magyarok 61 százaléka elvétve vagy soha nem sportol