Elbarmolt logók – ezeket nem fogod kibírni röhögés nélkül!
Olvass tovább...
A tudatalattinknak üzennek a jelképekkel, és mindenkire hatnak.
A Számkivetett című Tom Hanks-film óta mindenki jól ismeri a FedEx szállítmányozó vállalatot. Feltűnő a lila-narancs logója, de vajon felfigyeltél minden apró részletre? Észrevetted az E és x betűk közötti, jobbra mutató nyilat is? Tudat alatt ez dinamizmust, gyorsaságot sugall, vagyis pontosan olyan tulajdonságokat, amelyek bizalmat gerjesztenek bennünk egy csomagszállító iránt.
A Toblerone természetesen Svájcból hódította meg a világot, mégpedig a medvéiről híres Bernből. A Matterhorn jellegzetes törött csúcsát mindenki felismeri a csoki papírján, de a hegy rajzába komponált ágaskodó medve alakját már kevesebben.
Olvass tovább...
Az elektronikus kereskedelem nagyágyújának számító Amazon is elrejtett egy apró huncutságot a logójában. A márkanév A és z betűit összekötő nyíl nemcsak arra utal, hogy náluk mindenféle termék megtalálható (a-tól z-ig), de a narancssárga görbe egy mosolygó szájra is emlékeztet, ami rögtön kellemes benyomást kelt bennünk.
A milánói alapítású Alfa Romeónak olyan bonyolult az emblémája, hogy csak kevesen veszik a fáradságot az alaposabb tanulmányozására. Pedig érdemes lenne jobban szemügyre venni, különösen a jobb oldali mezőt. Nem mást látunk ott, mint egy embert lenyelő hatalmas kígyót, a milánói Visconti család címerét. A stilizált korona a 15. századra utal, amikor a família hercegi címet kapott.
És ha már autómárka: a BMW-ről kevesen tudják, hogy 1913-ban Rapp Motorenwerke néven kezdte meg működését, és repülőgépmotorokat gyártott. 1917-ben vette fel a Bayerische Motorenwerke (rövidítve: BMW) nevet, de Bajorország kék-fehér színeit, és a propellerre emlékeztető körcikkeket megőrizte.
Olvass tovább...
A Gillette logójában első pillantásra nincs semmi különös, de figyeljük csak meg a két kezdőbetűt! A Gi szótag közepéből mintha kihasítottak volna egy aprócska darabot, természetesen egy borotvaéles pengével.
A Heineken sörgyártót sokan piszkálták már az emblémájában lévő vörös csillag miatt, pedig az öt ág csupán a sörfőzés öt hozzávalóját jelképezi: a vizet, árpát, komlót és élesztőt, valamint azt a különleges varázslatot, amely révén ezek sörré állnak össze. De nézzük csak meg a feliratot is! A Heineken szó összes e betűje balra dől, és ezzel szimpatikus, nevető arcot formáznak.
Fotók: Profimedia