promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
26 éve arra kérték az embereket, hogy kattintsanak, és olyat látnak, mint még soha, így is lett

26 éve arra kérték az embereket, hogy kattintsanak, és olyat látnak, mint még soha, így is lett

Borítókép:  Atlantic.com
Színes
Kategória fejléc

1994. október 27-én került ki az internetre az, amiről korábban még senki nem hallott, és nem is látott. Rövid időn belül hatalmas siker lett.

Az első reklámcsík (népszerű nevén banner) a Wired magazin online felületén tűnt fel a kilencvenes évek derekán. Az ötlet G.M. O’Connell, Bill Clausen, Joe McCambley és Andrew Anker agyából pattant ki akkor, amikor a világhálón csupán 30 millió ember volt csak jelen. 

A banner brutális sikerességgel futott, 44 százalékos átkattintási aránnyal muzsikált, ami elképesztő teljesítmény, manapság a hirdetésekre kattintás átlagosan 0,1-0,3 százalék között mozog.

Kattintottál már ide az egereddel?

– felirattal hirdette magát, majd egy nyíl vezetett a következő felirathoz: 

Most fogsz!

Miért pont a Wired magazin?

A '90-es évek derekán az online tér vívmányai megállíthatatlanul tódultak a világra, a későbbi tech óriás cégek már túl voltak az első sikeres szárnypróbálgatásokon. A megélénkülő zajban a nyilvánosság középpontjába kerülő, műszaki vénával megáldott médiamunkások orgánumot alapítottak.

A Wired magazin az 1993-as alapításától fogva végig arra törekedett, hogy összegyűjtse a világ legélelmesebb és legtehetségesebb tekis íróit, újságíróit és gondolkodóit, hogy élére állva a forradalomnak teret adjon a szárnyaló kreativitásnak és az újabbnál újabb technológiai vívmányoknak.

Nem rekedt meg elméleti műhely szintjén az újság, hanem a munkatársak egy pragmatikus kis pionír közösségként működtek.