1994. október 27-én került ki az internetre az, amiről korábban még senki nem hallott, és nem is látott. Rövid időn belül hatalmas siker lett.
Az első reklámcsík (népszerű nevén banner) a Wired magazin online felületén tűnt fel a kilencvenes évek derekán. Az ötlet G.M. O’Connell, Bill Clausen, Joe McCambley és Andrew Anker agyából pattant ki akkor, amikor a világhálón csupán 30 millió ember volt csak jelen.
A banner brutális sikerességgel futott, 44 százalékos átkattintási aránnyal muzsikált, ami elképesztő teljesítmény, manapság a hirdetésekre kattintás átlagosan 0,1-0,3 százalék között mozog.
Kattintottál már ide az egereddel?
– felirattal hirdette magát, majd egy nyíl vezetett a következő felirathoz:
Most fogsz!
Miért pont a Wired magazin?
A '90-es évek derekán az online tér vívmányai megállíthatatlanul tódultak a világra, a későbbi tech óriás cégek már túl voltak az első sikeres szárnypróbálgatásokon. A megélénkülő zajban a nyilvánosság középpontjába kerülő, műszaki vénával megáldott médiamunkások orgánumot alapítottak.
A Wired magazin az 1993-as alapításától fogva végig arra törekedett, hogy összegyűjtse a világ legélelmesebb és legtehetségesebb tekis íróit, újságíróit és gondolkodóit, hogy élére állva a forradalomnak teret adjon a szárnyaló kreativitásnak és az újabbnál újabb technológiai vívmányoknak.
Nem rekedt meg elméleti műhely szintjén az újság, hanem a munkatársak egy pragmatikus kis pionír közösségként működtek.