Mihez kezdenél ezzel a nagy bajban lévő hajóval? Videón a megoldás
Olvass tovább...
A globális felmelegedés miatt közel fél év alatt egyetlen csepp eső sem esett a vízgyűjtőterületen, ami azt jelenti, hogy jelentősen apadt a Panama-csatorna vízszintje. Rendkívüli korlátozásokat jelentettek be.
Az emberiség egyik legnagyobb és a világkereskedelem egyik legfontosabb behurázása volt több mint száz éve a Panama-csatorna, amely összekötettést jelent a két legnagyobb óceán, az Atlanti- és a Csendes- között. Megépítése előtt a hajóknak meg kellett kerülniük Dél-Amerikát, vagyis
a Horn-fokot, ami az ottani időjárási viszonyok miatt komoly erőpróba volt, és rendkívüli kitérő.
A csökkenő vízmennyiség miatt korlátozni kellett most a Panama-csatorna forgalmát az euronews beszámolója szerint. Éppen ezért csak a kisebb merülésű hajók kelhetnek át a mesterséges vízi úton, ami eddig 15 millió dolláros bevételkiesést jelent a közép-amerikai országnak.
Olvass tovább...
Az El Nino jelenséggel összefüggő intenzív aszály miatt kiszáradóban a csatorna vízutánpótlását biztosító, mesterséges Gatún-tó, amelynek egy hónap alatt 15-20 centimétert apadt a vízszintje. A vízgyűjtő területen ugyanis négy-öt hónapja egy csepp eső sem hullott, ami
a legszárazabb időszakot jelenti a Panama-csatorna 105 éves történetében.
A csatorna 3 ezer négyzetkilométeres vízgyűjtő területét három éve hasonló aszály sújtotta, ezért korlátozni kellett a lakossági vízfogyasztást, és leálltak a vízerőművek, pedig a trópusi országok között Panamában az egyik legnagyobb az éves csapadékmennyiség.