Itt a leszállás során a pilótának a hegy irányába, felfelé kell letennie a repülőgépet az 537 méteres pályára. Külön vizsga kell hozzá.
A bajok abból származtak, hogy túl későn ért földet egy francia Piper Malibu Mirage (F–GUYZ) a franciaországi Courchevel Altiport repülőtéren, ezért nem tudott megállni a futópálya végén. Így a hegyoldalnak, egészen pontosan egy hófalnak ütközött.
Mint az Aero-magazin írja, a francia Alpokban lévő courcheveli repülőteret a világ második legnehezebben megközelíthető repülőtereként tartják számon a nepáli Lukla után.
A futópálya egy hegyoldalon van, amelyet csak egy irányból lehet használni,
méghozzá úgy, hogy a leszállás során a pilótának a hegy irányába, felfelé kell letennie a repülőgépet az 537 méteres pályára. A repülőtér eleve csak jó látási körülmények közepette használható, és csak meghatározott repülőgép típusok használhatják. A pilótáknak pedig külön vizsgát is kell tenniük ahhoz, hogy önállóan landolhassanak az Altiporton, ami közben vonzó célpont a tehetős síelőknek, hiszen kiváló síterepet találunk a környéken.
A magyar portál információi szerint a gépen tartózkodók „csak” sérüléseket szenvedtek a baleset során. Nézzünk azért egy sikeres, népszerű leszállást.