A zaklatás, a szexizmus és a #metoo fogalmak boncolgatásával készítette el legújabb reklámfilmjét a Gilette. Amit Magyarországon „férfiasan tökéletes” szlogenként fordítottak, az angolul így hangzik: The best a man can get.
A friss reklám mondavalóját tekintve a fordításnak inkább így kellene hangoznia: a legjobb, amit egy férfi kaphat. Ez pedig nem más, mint az a fajta szemlélet, nevelés, mely a lehető legtávolabb helyezkedik a szexizmustól, a zaklatástól. Amitől egy férfi jobb férfivé válhat – a Gillette-reklám mondavalója summázva ennyi.
A közel 2 perces reklámfilmet több mint 11 millióan nézték meg két nap alatt.
Vajon tényleg ez a legjobb, amit egy férfi kaphat? – teszi fel a kérdést a narrátor a reklámban, utalva a Gillette szlogenjére, mely pontosan harminc évvel ezelőtt, a Super Bowl szünetében tűnt fel először.
Az USA amerikai futball nagydöntőjének szünete talán a legnagyobb horderejű reklámidő, mely a spotok áraiban is lemérhető, csak a legnagyobb cégek képesek kifizetni a másodperceket.
A férfiaknak felelősnek kell nevelniük egymást – szabad fordításban valahogy így hangzik a reklámban megszólaló Terry Crew mondanivalója, aki a Gillette reklámarca, s szexuális bántalmazás áldozata volt egykor.
A reklámot 6 és 30 másodperces vágással is elkészítették, hétfő óta megtalálható a világhálón. A videóval párhuzamosan elstartolt a Gillette thebestamancanbe online kampánya is, melynek célja egybevág a reklámspot üzenetével: jobb férfivá tenni a férfiakat.